Venter på vesle jenta! Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Hei! De to siste månedene har TR kommet en dag og to dager før den pleier... Forrige måned skulle jeg ha TR på en søndag, den kom lørdag. Denne måneden hadde jeg positiv el test en lørdag, merket el søndag kveld. Regnet da med at TR kom søndag men den kom fredag??? Skjønner ingen ting.... TR har aldri kommet før tiden tidligere!?!? Sluttet på cerazette 1. januar og har siden da prøvd på å bli gravid. De første månedene etter pilleslutt var TR regelmessig. Noen som vet hva dette kan komme av? Kan det være en grunn til at jeg ikke er blitt gravid ennå? Hva hvis jeg får altfor kort lutefase slik at egget ikke rekker å feste seg? Håper noen kan gjøre meg litt klokere.....
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Noe ala dette skjedde med meg også, aner ikke hvorfor. Første pp hadde jeg EL på en onsdag og ventet tanta torsdagen to uker senere. Den kom da lørdagen, altså 5 dager før! Så nå har syklusen forandra seg. Tanta kommer på en lørdag, og EL kommer på tirsdag over to uker etter! Dermed er lutealfasen mye kortere enn den bør være! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er redd for at egget ikke får nok tid til å feste seg. Er fjerde gangen på rad at dette skjer ( har EL nå) og tanta kommer neste lørdag. Hvis dette vedvarer til sommeren skal jeg oppsøke gynekolog.
Musemor med tre søte små Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Ikke unormalt at syklusen er litt ustabil de første 6 mnd etter pille-slutt. Ikke noe å bekymre seg over. Så lenger lutefasen din er 12-14 dager er det ikke noe å bekymre seg over. Det er først når den er under 10 dager det kan gi deg problemer med å bli gravid. Lykke til videre. Noen ganger tar det bare litt tid. Ingen grunn til å bekymre seg etter "bare" 4 mnd, selv om disse 4 mnd kan virke veldig lenge
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Må legge til at jeg sluttet på p-pillene i fjor sommer (ikke for å prøve, men for å få en pause fra de) og prøvingen startet i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå