Gå til innhold

Kronisk sykdom og store smerter, medisiner og graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg har leddgikt og sliter med betennelser i ryggraden.Ble operert for 1 år siden da de måtte erstatte den ene skiven i ryggen med en protese.

Sliter som sagt med store smerter og har brukt smerteplaster durogesic i 2 år, samt ketorax ved behov.

Vi planlegger nå en familieforøkelse, og jeg har brukt den siste måneden å trappe ned på smerteplasteret, og er nå helt ferdig.

Smertene har selvsagt økt veldig på,men jeg har valgt å redusere aktivitetsnivået for å ikke trigge smertene noe mer enn nødvendig.

Jeg bruker nå kun 2 tabletter, en morgen og en kveld. 5 mg ketorax

Jeg er overhodet ikke villig til å bruke dette under et evt svangerskap.

Er det noen med erfaring fra kroniske smerter/sykdom som vil dele sin erfaring rundt det å være gravid å måtte klare seg uten smertestillende?

Håper noen vil svare meg.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei kjære deg..

Jeg har også en kronisk sykdom som har gitt meg mye smerter. (har gått på smerteplatrer og ketorax jeg også. tab og som sprøyter) Nå har jeg verdens nydligste jente i armene mine. :o) Jeg brukte ikke noe av dette under svangerskapet kun pinex forte. Ble nøye fulgt opp. Og ja, det var et langt og smertefult svangerskap. Men, jeg fødte ei velskapt og frisk jente ved juletider. Hun hadde ikke abstinener og vi dro hjem etter to døgn. Jeg fikk råd av mine leger at det og bruke p. f ikke er "skadelig" og det var vår tjangs til og få barn. brukte så lite jeg klarete selvfølgelig. Fødselen var en lek! (misforstå meg rett, var vondt men ingen ting i forhold til hva jeg har vert igjennom. Og dette kom det jo noe flott ut av) mitt råd er og samarbeid med lege/jordmor og vær totalt åpen på problemstillingen din. Lykke til. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...