Gå til innhold

Urolig mamma jeg:-(

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 8,5 mnd som ble smittet av storebror på 4 av noro viruset. Oppkast og diaré. Storebror var syk i 6 dager , noe jeg syntes var lenge.. Men lille gullet har nå hatt bløt mage i 11 dager. Ikke spist på 5 dager nesten. Kun bittelitt av alt. Ammer litt innimellom så har får jo i seg endel næring. Men...... Han har blitt tynnere.

Leker og krabber som vanlig gjør han da.

Skal jeg bekymre meg eller går det seg til av seg selv. Har vært hos lege i dag men han var kun intr i å ta en avføringstest. Det var kanskje bra at han kun var opptatt av det...

Litt urolig mamma :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141657394-urolig-mamma-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillemann har også (legen trodde det) hatt det viruset.. Utrolig kjipe greier når det står på, men de kan visst ha diare/løs mage i flere uker etterpå sa legen til meg.

Det viktigste er at jo at de får i seg masse væske (og det virker jo som om din gjør.. pøs på med vann og tilby ofte), og siden du ammer så får han jo i seg næring også. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. I alle fall ikke siden han leker. Hvis han sover mye og er mye roligere enn vanlig, i tillegg til lette bleier må du jo selvsagt være obs på dehydrering.

Appetitten kommer tilbake :)

Her fikk han masse frukt (banan og eple), og litt havregrøt. Det var ikke alltid at han beholdt havregrøten, men han fikk nå et par skjeer. Banan kan forresten virke lakserende også, så den må du være obs på. Hos oss virker den mer forstoppende,

lykke til, og god bedring til den lille!

Uff stakkars! :o( Mitt beste råd er å tilby litt, ofte. Lille tryll har vært kraftig forkjølet i halvannen uke nå,med null matlyst, og det eneste jeg fikk i henne var litt fruktmos. Jeg tilbød noen skjeer ganske ofte. Er jo endel væske i disse mosene også. Etterhvert som hun spiste mer enn en skje av gangen, så smuglet jeg litt grøtpulver oppi :oP

Skummelt når man merker vektnedgang på disse små, men er nok dehydrering som er den største faren. Tilby drikke ofte, eplejuice eller noe annet godt. Ellers er jo puppen gull å ha i sånne situasjoner.

God bedring da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...