Gå til innhold

når blir han klar, egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært sammen i snart sju år, er i tjueårene og har nettopp kjøpt oss leilighet med to soverom, alt ligger til rette for en liten famileforøkelse.... men, han er ikke klar. Det har alltid vært noe vi måtte vente på! først var det at vi skulle bli ferdig med studier, så var det å vente på at vi skulle få oss jobber og på at vi skulle få vår egen leilighet..

Ingen av disse unaturlige ting å få på plass før et eventuelt barn, men nå som alt er på plass er han liksom ikke klar likevel... Bruker han praktiske ting som "unskylding"? Han finner stadig nye småtig som han mener bør være på plass...vi bør ha bedre økonomi, burde giftet oss, fått oss bedre jobber, reist mer.... Begynner å få følelsen av at det alltid vil være "noe", selv om han sier han vil ha barn en gang..

Jeg ser poenget, men skal en planlegge ned til minste detalj passer det jo aldri! Har selvsagt fortalt han alt dette, men hvordan få han til å forstå at jeg er klar nå, og ikke vil vente enda flere år...? uten at det blir til endeløs masing fra min side?

Synspunkt og tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er som lese min egen situasjon til punkt og prikke! Alltid er det noe..det slitsomme er at han lover at når det og det i orden, DA skal vi starte å prøve..men så blir det hele tiden noe nytt som må være i orden.. De er vel rett og slett redde for å ta det skrittet tror jeg..og/eller ønsker ikke barn enda.. jeg har dessverre ikke noe godt råd til deg da jeg sliter med akkurat det samme. Prøver selv å ikke ta det opp eller mase i det hele tatt, får bare se om det snur seg snart..men kjenner at jeg blir trist av det, for han sier jo at han vil ha barn, og jeg vil ikke bli mye gamlere før vi starter..Synes godt vi kunne hatt litt kompromiss men det er jo ikke noe kompromiss av at jeg bare må vente, Jeg skjønner jo at begge bør være klare og ønske seg et barn før det settes til verden, men man føler seg temmelig maktesløs når man bare må vente på den andre liksom. Ønsker deg lykke til og håper han blir klar fortere enn du tror :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg skjønner akkurat hvordan du føler det! Jeg er i en ikke ulik situasjon. Har sagt rimelig klart fra hvordan jeg føler det, men han er ikke klar "helt enda". Han kommer også med masse "gode" grunner til at vi skal vente. Den ene var at han måtte få fast jobb først. Det har han fått nå, så den er grei.

Men han vil gjerne at vi skal ha mer kjærestetid sammen, og han vil også gifte seg først. Hvordan skal jeg konkurrere med det? Han tar jo over hele kontrollen når han må fri først! Det er frustrende..

Jeg prøver med den taktikken å ikke snakke så mye om det. Kanskje han selv vil tenke mer på det da.. Men jeg har tenkt at hvis han ikke bestemmer seg i løpet av noen få måneder kommer jeg til å ta det opp på nytt. Og da bør han ha bestemt seg syns jeg. Det skal være noe man er sammen om, og det er dårlig gjort av mannen å ta kontrollen ved simpelthen å si "jeg er ikke klar nå".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...