prekæs Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Gni inn lammet med urter salt og pepper, slipp en klatt margarin i langpannen og legg lammet oppi. Spekk IKKE med hvitløk slik mange anbefaler, bruk heller friske urter som timian, oregano og rosmarin. Stek som vanlig, og hell gjerne på ett halvt glass vann når lammet har blitt brunt. Bruk deretter skyen til å helle over lammet med jevne mellomrom. Når det gjenstår ca 45 min av steketiden, legger du inn svært grovkuttede grønnsaker etter behov. Jeg brukerr ofte sopp, løk, aubergin, hele hvitløkbåter, tomat, paprika og squash, men kan sikkert varieres ytterligere. Salter og peprer. Serveres rett fra langpannen og er definitivt så dekorativ at du ikke trenger mer pynt på maten. Det er nok sjy som du bare kan bruke som den er. Serveres med hvitløkpotetstappe. Lag hjemmelaget stappe som vanlig, men smørkok(stek på svært svak varme til løken er mør ca 20 min) ca 25-30 hvitløkfedd og bland i melken du vanligvis ville brukt i stappen. (eller 7-8 helehvitløk uten fedd)Kjøres kjapt i hurtigmiser/stavmikser og blandes i potetene. Salt og pepper. Selvfølgelig med god rødvin til, muligens også en skulp rødvin i langpannen mens det fremdeles stekes. Det høres ut som mye hvitløk, men er det ikke.
Martin+Mamma Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Vi liker fransk smak, med parmesan, sitron, hvitløk, fersk persille og strøkavring. På en seng av potet og tomat med olivenolje. Snadder! Merker at jeg gleder meg,he he.
prekæs Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Jeg fant oppskriften på potetstappen i en fransk kokebok. Den er vannvittig god, men passer best på dager med etterfølgende fridager. Man lukter hvitløk i ett døgn eller to etterpå.
Cat.68 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2010 Tusen takk prekæs. Høres spennede ut den potetstappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå