Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter innom her da gutten blir 2 år i april. Mange som bruker vanlig sprinkelseng enda (ikke tatt av ene siden) ?

Junior viser ingen tegn på å klatre over å sover godt i den senga enda,håper å drøye senge-byttinga en stund:)

Når bytta dere?

Skrevet

begge våre barn har byttet seng rett etter fyllte 2 år. Eldste kunne vi ha ventet med å bytte, han klatret ikke utav, og visste heller ingen tegn på å ville klatre utav. Han fikk ny seng fodi jeg på det tidspunktet var 3 uker unna termin med nr 2.

Nr 2 klatret utav sengen første gang da hun var 17 mnd, men vi klarte ved å være ganske streng å få henne til å ligge i sengen frem til hun var 2 år. Da var leggingen et mareritt, og vi valgte å kjøpe ny seng. Da ble alt så mye lettere.

Skrevet

Byttet til skyveseng når han var ca 1 år for han klatra ut av sprinkel senga

Skrevet

Her byttet vi i januar, par mnd før 2 årsdagen. Men det var pga kun ett soverom og dårlig plass, så jeg valgte å kjøpe en familiekøyeseng i stedetfor å ta opp masse gulvplass med to senger. Det går helt fint, hun sover nede, og jeg sover oppe:)

Skrevet

Eldste bytta då han var drøyt to år, fordi vi flytta inn i nytt hus/han fekk nytt rom, og så fekk han ei lillesøster på den same tida.

Lille er 2 år og 5 mnd og vi har ikkje konkrete sengbytteplanar enno. Ho har god plass, og er motorisk langt unna å klatre ut på eiga hand. Ho skal få nytt rom med tid og stunder, og då skal ho få ny seng og. Men nyerommet er i motsett ende av huset frå vårt soverom, så vi vil vente til ho søv bedre om nettene, så vi ikkje må springe tvers gjennom huset fleire gongar pr natt.

Skrevet

Variere veldig ser jeg..

Godt å høre at ikke alle bytter når barnet runder 2 år. Jeg håper han ikke klatrer ut enda,håper å drøye bytting til senhøsten,han vil da være ca 2.5 år:)

Skrevet

Jenta vår på 2 år sover i sprinkelsenga si ennå, men skulle egentlig overlatt den til lillebror snart. Har bare ikke lyst til å gjøre det fordi det fungerer så bra å ha henne der.. Får se hvordan vi gjør det, inntil videre kan vi ha han i vugga, bagen eller som nå i senga vår!;)

Skrevet

Storebror sov i sprinkleseng frem til han var nesten 3,5 år. Han trivdes godt i senga, så godt at det ikke var noe problem med at han klatret ut av den. Lillesøster fikk vanlig seng den dagen hun fylte 2 år.

Skrevet

Vi byttet da han nesten var like lang som senga.

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit at snuppa ligger i grindseng så hun kommer til å gjøre det til hun klatrer utav selv. hun er 2,5 år og viser ikke tegn til å klatre ut enda.

Skrevet

2 år og 1 mnd og har ikke vist tegn til å ville klatre ut av sprinkelsenga. Ingen planer om å bytte på en stund enda, synes det er greit å vite hvor jeg har henne om natta.

Skrevet

2 år og 1 mnd. Har ikke prøvd å klatre ut av sprinkelsengen. Så den beholder vi så lenge det går.

Skrevet

Vår på 2 år og 8 mnd. sover enda i sprinkelsenga. men tenkte å kjøpe ny seng til uka pga. han syns det er stas å sove i stor seng (har gjort det hos besteforeldre). Blir spennende =)

Skrevet

begge våre har byttet til stor seng når har vært 1.5. det har gått helt knirkefritt..

yngste fyller straks 2 år og han legger seg finere enn han gjorde i sprinkelsengen. han er så stotl av sengen sin

Skrevet

bytta da jenta var 2 år og 3 mnd. Vi ville at hun skulle venne seg til annen seng i god tid før lillebror ble født og skulle overta sprinkelsenga hennes.

Skrevet

Snuppa er 2 år og 1 mnd. Hun viser ingen tegn til å gå ut av senga selv, og vi har tenkt til å bruke den til hun går ut av den selv (det klarer hun nå fint uten å skade seg hvis hun vil)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...