jlille Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Jeg eeer så kvalm! Jeg kaster opp og er kvalm hele døgnet Måtte dra hjem fra jobb i dag, jeg går krokbøyd og gjør jeg for mye kaster jeg opp.. Og jeg er bare 6+3... I tillegg hadde jeg en bitteliten blødning i dag.. Det er vel ikke noe galt? Flere som har opplevd å være kvalm og kaste opp hele tiden? Fikk noen tabl. av legen i dag da, får håpe de hjelper..
Hurra <3 Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Ja, så absolutt.. Men det gikk over i uke 14. Men det er selvfølgelig individuelt. Hvilke tabletter fikk du? Jeg prøvde mye som ikke hjalp, så har desverre ikke så mange råd å komme med. Men saftis og å tygge små isbiter var behagelig i perioder.. Mange sier de har hatt hjelp av akupunktur, kanskje du bør prøve det? Lykke til!
jlille Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2010 Jeg fikk afipran. Det funker etter en stund, men jeg rekker jo å kaste opp mange gang før tabletten begynner å funke.. Også har jeg kjøpt meg sånn armbånd, som presser på et punkt på håndleddet. Troooor det funker bittelitt. Spiser bittelitt ofte nå.. Håper det går over.. Bare jeg ikke mister barnet er jeg fornøyd..
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Hei! Jeg er også kvalm døgnet rundt omtrent og kaster opp flere ganger daglig. Bruker sea-band armbånd og ingefær kapsler som hjelper litt ihvertfall. Spiser grønne epler, saft-is og drikker cola;) Var på Ul i dag, er 7+3, og der var det en spire på 11mm med bankende hjerte, så alt var i skjønneste orden. Deilig å vite det:o) Fikk også resept på Afipran i dag som jeg kunne ta ved "spesielle anledninger", legen ville ikke at jeg skulle bruke det hver dag. Håper det kan hjelpe litt:P Måtte de neste ukene gå fort, sånn at vi snart forhåpentligvis blir kvalmefrie!!
Hermelina Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Jeg passer på å spise _hele_ tiden. Lar ikke em mulighet til å stappe noe innpå gå forbi Det var en utfordring når vi var på overnatting til søster i natt... Det var en 24 t øvelse i å unngå å si rett ut at jeg er kvalm og samtidig spise mest mulig uten at det skal se mistenkelig ut! Tror det gikk
jlille Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2010 Lie79: men drikker du mye cola? Cola er nesten det eneste jeg har lyst til å drikke, men jeg har lest en max-grense på 1 liter om dagen. Kunne lett ha drukket 5 liter slik som det er nå Drikker ingefærøl jeg da.. Hermelina: ja, jeg har begynt å spise litt hele tida, men det er ikke så lett når matlysten er totalt borte. All mat smaker fælt eller bare ingenting... Kjipt! Lykke til til dere alle:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Kaster som regel alltid opp etter jeg har spist jeg, så gruer meg til det hver gang jeg prøver å spise noe...:s Har drukket akkurat 1 liter cola i dag + litt isvann, så da har jeg jo akkurat holdt meg innenfor grensa;) Pleier ikke drikke brus til vanlig, og har tenkt tanken på at det ikke er så bra med cola nå pga spiren i magen. Men ikke lett når en nesten ikke får ned noenting... Bra du kan drikke ingefærøl da jlille:o) Har du pleid å ta afipran om morgene jlille? hvor mye? Hvor lenge sitter effekten i sånn ca?
Mon tro.. Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Hei! Melder meg inn her jeg! Jeg er kvalmen fra jeg våkner til jeg kegger meg og, har vært det siden 3 dager etter EL , og jeg er nå bare 4+5. Men i dag fant jeg ut noe lurt. Appelsinsaft faktisk, det virket mye bedre enn cola. Tror mange av grunnene er at Cola og f.eks kan føre til reflux når barnet blir ført, det skjedde med venninen min, så kanskje lurer å prøve litt saft da:)+Men salt og pepper chips og light appelsinjuice, det er verdt å prøve jenter:) Jeg felte noen tårer i dag jeg, synes det var fryktelig å bli kvalm allerede i uke 2. Klem og go bedring:)!!
jlille Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2010 Jeg tok en hel tablett for en time siden, da hadde jeg vært oppe siden 7. Spist litt, men det kom opp 2 ganger... Og nå har jeg kastet opp igjen, 4. gang i dag eller noe.. Men i går virket den ene tabletten hele dagen. Skal på jobb til kvart på 11, heldigvis bare til 12 i dag. Fy faen så dårlig jeg eeeeeeeeeeer...
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Uff! tøfft å være så kvalm hele tiden:o( Kanskje lurt å prøve appelsinsaft ja! Føler meg jo litt "bad" når jeg drikker cola... Ellers har jeg hørt at eplejuice med farris kan hjelpe. Tror det er kullsyra som hjelper for meg. Ellers prøvde jeg å ta 1 tbl afipran i dag og det fungerte kjempebra:o) Etter ca 1 time var jeg ikke kvalm lenger! Var bedt bort på middag i dag og jeg spiste masse, nam nam;) Men merket jeg ble ganske trøtt av afipranen etter en stund... Merker også at jeg blir mere kvalm når jeg er trøtt eller har fått lite søvn og hvile. Vi får vel bare prøve å holde ut så godt vi kan, og glede oss til det er over om noen uker:o)
CHC Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Prøv kvalmearmbånd. ( Sea Band ) Får det på apoteket. Og spise mandler. Pluss mye vann. Funker veldig bra på meg.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Jeg bruker sea-band (tar de på før jeg står opp og tar de ikke av meg før jeg har lagt meg for kelden), funker kanskje litt.. har også kjøpt ingefærkapsler, men kaster opp allikevel;) Vann funker dårlig, særlig på morgenen, alt kommer opp igjen! Cola går bedre:) Er 8 uker på lørdag, så får håpe de neste ukene går fort og at kvalmen forsvinner mellom uke 10 og 12...)
Celices Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 Er i uke 7 og kvalm døgnet rundt. Sverger til Bris (Farris) Lemon og vann. Bruker også Sea Band, men føler ikke de gjør den helt store susen som jeg ventet. Prøver også å spise lite og ofte, selv om jeg egentlig ikke orker tanken på mat, men føler det hjelper på litt etter jeg har spist. Var tidligere helt avhengig av Cola og sjokolade (hver dag), men det har jeg fått helt i halsen nå. Tanken på alt søtt gjør meg enda kvalmere, så kostholdet er automatisk lagt fullstendig om. Kjedelig nå i påsken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå