Gå til innhold

Far er rusmisbruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 28 år, bor i Oslo, og venter mitt andre barn i september!

Gleder meg fryktelig til det da, men samtidig er det jo et lite skjær i gleden siden jeg nå forventer å måtte klare meg helt alene.

Barnefaren er rusmisbruker og jeg kan derfor ikke regne med noe særlig støtte fra den kanten. Til tider finner jeg dette svært vanskelig å tenker mye på hvordan det blir fremover. Er det noen der ute som kanskje befinner seg i samme situasjon som meg?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, er desverre i samme situasjon =(

• 2 uker senere...
Skrevet

samme her, men min venter på å komme inn på klinikk om kort tid.

jeg er 6+6 idag så mange bekymringer er ikke særlig sunt :(

Denne tiden er altfor tung. Sliter med bekymringer hvor er han nå, hvorfor ligger han ikke i sengen min etc.. Er så ufattelig tungt :(

Skrevet

Det er egentlig uholdbart å innvolvere seg i et forhold til en som misbruker narkotika hvis en selv ikke driver med det samme. Det går rett og slett ikke an å forholde seg til det. Man får ikke gjort noenting hvis ikke vedkommende ønsker det selv.

Man må jo belage seg på å bli alene med alt ansvar for barnet og noe samvær med barnefar må jo foregå under kontrollerte forhold med barnevernet. Det går ikke an å slippe en rusmisbruker alene sammens med et barn.

Dersom man får støtte fra familie på en eller begge sider kan det nok bli lettere mht til hjelp og støtte. Gjør det som føles riktig, men tenk over alle aspekter ved det å bli alenemor. Det er en meget tøff jobb. Men på en annen side kan man få til det meste, bare man innstiller seg på det og gir 100%.

Alle gode ønsker til dere =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...