Gå til innhold

Lurer på om noen her inne vet.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid for andre gang, ble keisersnitt på meg i første svangerskap p.g.a foranliggende morkake, er nå 2 mnd til neste keisersnitt skal tas, men er bekymret for dette med blodpropp etter operasjonen.

Lurer derfor på om det er noen som vet om blodpropp er vanlig å få etter et keisersnitt????? har ikke tenkt over dette før, bare så mange som nevner det, synes det er litt skremmende

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke VANLIG å få blodpropp etter ks, men sjansen er klart økt etter ks i forhold til vaginal fødsel. Om jeg ikke husker feil er sjansen økt med 4-5x (ta dette tallet med en liten klype salt - men uansett har man i utgangspunktet økt sjanse for blodpropp under graviditet og like etter fødsel). Det er derfor man får blodfortynnende, støttestrømper + man blir pisket på beina så fort som mulig etter operasjonen! :)

Men sjansen for at akkurat DU skal få blodpropp etter ks er ikke så stor. :) Kanskje ikke så dumt å ta opp dette på sykehuset/med jordmor?

Skrevet

tusen takk for svar:-)skal ta d opp med jordmor på neste kontroll. dette går sikkert bra, jeg har jo ikke noe valg så må jo gå gjennom det uansett.

Skrevet

Hvorfor skal du ta ks denne gangen?

Bare nysgjerrig :)

Skrevet

må ta det denne gangen også av samme grunn som forrige gang. morkaken ligger i veien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...