alltid en sliter Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Er i uke 10 eller det blir var.... Fredag kom det jeg frykta... Blødning...Men akkurat som gammelt mens blod.. Ringte fastlegen..Han spurte om mage smerter eller vondt i ryggen,men det hadde jeg ikke. Fikk bare beskjed om å slappa av så var det sikkert ikke noe farlig,selv om han og sa at det kunne være begynnelsen på en spontan abort. Jeg følte meg litt lettere til syns da jeg la på.. Men utover kvelden kom tankene.. er dette et tegn på abort? er det noe jeg har gjort? Hva skal jeg gjøre? Leste mye på disse sidene her inne og klarte igjen å roe meg ned med tanken på at dette var helt vanlig.. Så kom søndagen...Da begynte tankene å svirre igjen... Klarte ikke mer!! Måtte ha et svar! Om det var positivt eller negativt...bare det var et svar.. Ringte til legevakten..Di sa det samme som fastlegen,men visst jeg ønskte time med legen kunne jeg få det. Jeg takket fint ja og reiste bort. Han begynte med å hørre etter fosterlyd,men klarte ikke å finne noe,men det sa han at var helt normalt så tidlig. Men han ville ha en urinprøve.. Det fikk han.Sykepleieren sa at graviditets-testen var positiv,men hun forstod godt at jeg fremdeles var urolig. Hun sa at hun ville spør legen etter en henvisning til ultralyd.Fordi jeg fortjente et svar om hva som var i gjere. Henvendelsen fikk jeg,stod opp tidlig i mårres ringte sygehuset.Fikk beskjed om å komme inn å vente si jeg ikke hadde time. D å vente i 1,5 time før å komme inn var lite kjekt..Tankene raste igjennom hodet... Er det liv? Ingen liv? Hva er galt? Endelig blei det min tur... ned med buksene,oppi stolen. Masse rare ting blei prest opp,meget ubehagelig.. Til slutt blei det innvendig ultra... Legen sa at det var bare ei hinne/pose,men at di skulle henta en til legen for å ver på sikre siden..Legen var enig med at dette var en inkomplett svangerskap. Det var ikke min feil eller kjæresten min sin feil... Det er jo lettere sagt enn gjort..Klart en tror at det er din feil. Så kom spørsmålet om jeg ville ha abort pillen eller la kroppen selv støtte det bort.. Jeg tok pillen..Tenkte la det gå fortast mulig øve... Ente opp med en pille som skulle presses opp i skjeden,sygemedling og smertestillenes med rød trikant. Legen sa at jeg kom til å bli meget dårlig av den abort pillen,og ville ha blødning i ca 2 uker. Så kom etter reaksjonen... Hadde egentlig ikke fått noen tilknytting til svangerskapet.. men nå stod tårene som bare det når jeg satt inne hos legen,måtte få ny sygehus time for ettersjekk...stod i luken å begynte å tute igjen,gikk på apoteket for å få¨smertestillenes så kom tårene igjen.Hele turen hjem rant tårene i strie strømmer.. kom hjem satte i gang denne prosessen med abort pillen inn i skjeden og smertestillende opp i endetarmen og grein igjen.. Så etter ei stund hjemme og fått roet meg ned.. Så begynte jeg å lese om det.. Klare nå å forstå at det var ikke min feil..Det var ikke ting jeg gjordet galt.. Men aligevel er det så sårt og vondt. Så har jeg klart å roe meg ned med at det var bere å få vite det nå enn om 1.5 måned. Så jenter vær obs! Er dere usikre på om noe er galt kontakt lege eller legevakt med engang.. Ikke vent!! Kos dere og nyt svangerskapet (dette var mitt første svangerskap,men vet ikke om det blir flere. Det er for smertefullt)
*Nøtta* Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Utrolig trist å lese at det gikk sånn. Men ta deg tid til å sørge,og du skal se at plutselig en dag så kjenner du at du har lyst å prøve igjen. Men veldig leit.
Ludoline Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Huff, skjønner at du er veldig lei deg. Ta vare på deg selv akkurat nå, god mat, et lass rødvin, litt egenpleie.. da det må være tøft både psykisk og fysisk å miste. Når du føler deg bedre, så vil tanken på et eventuelt nytt svangerskap fortone seg annerledes også. Men gi deg selv tid du, til å ta inn over deg det som skjedde.
alltid en sliter Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2010 Hei! takk for trøstende ord Setter pris på det. Veldig tungt psykisk er det,griner mye... Feller et par tårer nå også pga det dere skriver :/ Et glass vin hadde ikke vært dumt...Problemet er at jeg har fått smerte-stillende med rød trikant så jeg tror ikke det er så smart med alkohol akkurat nå. Legen anbefalte å prøve igjen etter disse 14 dagene med blødning,samboeren min seie det samma at han og vil... Men for å si det slik orker jeg ikke tanken.. Det var kanskje et tegn at dette aldri var ment for meg å bli mor..
Ludoline Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Gi deg selv den tiden du trenger før dere eventuelt prøver igjen. Ellers tror jeg at det at du synes det var så fryktelig tungt å miste bare viser at du bør bli mor. Du kommer til å ha masse kjærlighet for det neste lille fosteret du kommer til¨å bære frem, og enda mer den dagen babyen ser dagens lys. Tror allikevel det er helt normalt at du ikke akkurat orker å tenke på dette nå. Allikevel, det var ikke meningen at den første graviditeten skulle bære frem, du må tenke slik. Og tenke at det blir flere muligheter senere. Men gi deg selv litt tid, først som sagt. Og ta vare på deg selv!
KuleMageIgjen Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Hei! Uff dette var trist - men ikke gi opp! Det er sånn som skjer av og til. Jeg har et par venninner dette har skjedd med. Og andre gang har det gått kjempefint, nå har de verdens nydeligste unger. og tenk hva de hadde gått glipp av dersom de ikke hadde prøvd igjen! Håper du får tilbake håpet og at du blir å se her inne igjen. God klem til deg <3
alltid en sliter Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2010 Takker igjen for mangen fine ord Setter sygt sygt stor pris på det! Blir nok tittanes innom denne siden i lang lang stund fremover. Synes at det er veldig mangen gode råd og tips fra alle kanter og bauer i et svangerskap... Men eg må få disse dagene overstått nå. Håper jeg slepper å ta abort-pillen igjen for snakk om å ha smerter.. Selv om en har smertestillende me 3kant på så hjelper det lite mot smerter
engel81 - g08, g10 Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Jeg opplevde litt av det samme som deg i oktober i fjor. Ble oppdaget BO i uke 10. Men jeg fikk komme inn på Ullevål dagen etterpå og fikk velge mellom pille, vente eller utskraping. Valgte utskraping jeg da, ville som deg få det raskest mulig overstått. Var et kjapt og greit inngrep, men var UTROLIG lei meg etterpå! Det er absolutt lov. Ikke stress med å bli gravid igjen før du er klar du. Ta deg den tiden du trenger! Selv ville jeg så veldig gjerne ha en liten en til med en gang, og ble gravid uten å få igjen mensen. Så det finnes mange muligheter:) Masse lykke til i tiden fremover!
alltid en sliter Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2010 Heisann!! Jeg fikk kun velge mellom pille eller la naturen gå sin gang... Fikk aldri tilbud om utskraping.. Hadde jeg fått det tilbudet hadde jeg klart tatt det.. For den pillen gir noen helt ufattelige smerter. Legen sa til meg at jeg burde vente minst 2 måneder.. Altså vente med sex til det er gått 2 uker nå pga blødningene som kommer etter abort pillen.Så måtte igjen vente til neste mens den vil jeg jo da få 4-6 uker etter at blødningen er ferdig.. Oppi i det hele vet jo ikke jeg ka tid jeg er fruktbar?
Ludoline Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 http://mammanett.no/bli_gravid/eggloesningskalkulator Fyll ut dato for siste menstruasjon, også gir den deg din mest fruktbare periode. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå