Gå til innhold

Søren altså...Hun klatrer ut av sengen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har skjedd med vår lille som har vært en engel å legge i ett år...?

Har alltid lagt henne ned, sagt natta, synget. Hun slenger kyss og vinker.

Men nå klatrer hun nemlig ut.

Hun vil jo ikke legge seg, prater gjør hun jo og nå ;) Nei, ikke trøtt.

Sannheten er hun er overtrøtt...

For at hun itillegg klatrer ut, har vi kommet litt på utur med legge rutiner og... Pleid å legge seg sju-halv åtte, men får henne ikke i seng før åtte.

Pluss at nå stilte vi jo klokka i helgen.

Igår fikk jeg ikke lov til å gå ut av rommet, måtte stå der til hun sovnet. Vi hadde lest og synget og. Jeg kan jo ikke gå, da klatrer hun jo ut av sengen... Hva gjør dere???

Inatt våknet hun og, klatret ut, og klatret ut... Jeg sto jo der, men orket ikke mer, så hun lå jo hos oss... Da har jeg liksom gjort det, jeg vet det.. ;) Føler at hun snart er blitt sjef i huset nå ;) hehe

Vi har sånn sprinkelseng, hvor vi kan ta av ene veggen. Det følger med en sånn sengehest liksom, en planke vi setter på istede..

Hvis vi bytter om til den, og lukker døra... Men jeg vil ikke stenge henne inne... Hun skjønner vel ikke hva som skjer? eller? Da ville hun jo ihvertfall kunne gå å legge seg i senga igjen.

Det ble langt!

Håper å dele litt erfaringer med noen!

Har lagt henne ut i vogna idag, for hun skulle ikke sove i senga...

Vi har visst vært bortskjemt med legging, så er vel nå vi får igjen ;)

Hun er forresten 20 mnd.

Takk for svar ;)

Skrevet

Det er bare en ting å gjøre og det er å følge tilbake og si god natt. Må nok gjøres ca en million ganger før det går opp for hun at hun skal bli i senga. Si minst mulig bare følg i seng og si god natt og gå ut, om igjen og omigjen til det går opp for hun at det er best og holde senga.

Skrevet

Ja, det blir jo en prøvelse :)

Ville du byttet ut den ene veggen på sprinkelsengen hennes og? Slik at hun lettere kommer i sengen selv.? Men klart, blir jo lettere å gå ut da...

Huff, ja dette er en ny epoke ;)

Skrevet

Hvis hun ikke lar deg gå ut. Stå i døren med døren på gløtt og si at du står der, hysj si det er natta og at mamma står i døren... Etterhvert kan du liste deg bort.

Dette gjør vi med lillemann, nå går ikke han ut av sengen, men han nektet å la meg forlate rommet.. kavet seg opp og var våken i timesvis.. ville ikke sitte på rommet hans i frykt av at det ville bli en vane. Nå sier han fast "mamma stå i døren!" når jeg legger han, eller er inne på natten. Jeg går ut og lukker døren, hvisker at jeg står i døren og går.. :-) Etter jeg begynte med dette sover han så mye bedre på nettene også.. han tror nok jeg står der hele tiden. :-)

Skrevet

Min nest yngste var ein ordentleg klatremus i den alderen :o)

Me skrudde ut bunnen og la den på gulvet = høgare opp og kom ikkje over, viss du ikkje kan gjere det, så ville eg tatt av sida og satt opp sengehest ja. Tryggere det enn at ho skal klatre over kvar gong.

Ofte i den alderen så kjem det litt frykt for å være aleine, ville derfor ikkje forlatt ho aleine på rommet om ho blir redd.

Fleire måter å løyse det på.

F.eks:

-samsove evt ligge med ho til ho sovner

-sitte i ein stol på rommet og lese eller strikke

-stå i døra til ho sovner.

Viktigste er at ho ikkje gråter seg aleine i søvn og at ho er trygg.

Skrevet

Takk for svar!

Det er nå gradvis blitt bedre her :)

Min mamma kjøpte sånn sovepose til henne med sånn feste. Hun sover nå i posen, uten de festene.

Vi leser til hun sovner, går stort sett fort. Så når hun evnt våkner står vi først i døra og sier shh. Så blir jeg stående og går etterhvert :) Så det virket!

Hun har ikke klatret over siden ;) Men vi tar henne opp så fort hun våkner om morgenen.

Man må nok bare smøre seg med tålmodighet i disse periodene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...