Gå til innhold

Litt mengde beregning til koldtbord hjelp ønskes:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye reker?

potetsalat?

waldorf?

kyllinglår?

karbonade?

roastbeef?

skinke?

røykelaks?

kyllingpålegg?

pastasalat grønnsalat tomatsalat tatsiki

eggerøre pølse i brød og foccaciabrød pluss skiver skal det være til 35 voksne og 4 barn..rekner vel mest pølse i brød til di 4 små:)

Slik er jeg tenkt: 1.5 karbonade pr mann

1 kyllinglår

60 gr reker

30 skiver med røkelaks

30 gr roastbeef

30 gr skinke

30 stykker med kyllingpålegg

100 gr potetsalat

50 gr waldorf

80 gr pastasalat

usikker på hvor mange egg til eggerøre..

Fortsetter under...

Skrevet

Kjenner ikke så godt til koldbord beregning, men til middag regner man 200 g rent kjøtt/fisk per pers. 400g om det er med bein. Og kjøttdelen er vel ca 1/3 av et måltid.

Erfaringsmessig går det litt mer når det er flere retter, da man gjerne vil smake flere ting, det ser fristende ut etc. (og noen ar mer enn de spiser)

Samtidig er det jo litt kjedelig for deg som vertinne dersom det går tomt for det som gjestene liker best. Det som da går ann er jo at du har ekstra pakker i kjøleskapet som du ikke åpner før du evt ser behovet for det, for da kan du jo bruke det selv senere, da det holder mye lenger i uåpnet pakke.

Når det gjelder beregnings listen din, så ser detut som noen av linjene er per pers mens noen av dem er totalt, så litt vanskelig for meg og komentere den, men håper at jeg var litt til hjelp i hvert fall.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men har et par kommentarer som du kan tenke over. Synes det er litt mye med 1,5 karbonade per person (vanligvis holder det med en pp, og ikke alle vil ha - så da er det flere om noen vil ha to), og litt lite med 30 skiver røkelaks (du kan jo enten ha litt mer røkelaks, eller eventuelt ha en helstekt ørret i tillegg). Kanskje litt lite salat også?

Eggerøre ville jeg beregnet minst to egg per person.

Skrevet

jeg jobber med catering..da er det 1karb per person.1 egg til eggerøre per pers.100 potetsalat.60 waldorf...men da inneholder jo koldtbordet mere ting....

så jeg syntes det ser bra ut det du har tenkt her jeg..ville ikke hatt mere en 1,5 egg per person eggerøre..blir veldig mye med to egg...skall jo ha litt veske oppi og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...