<3D<3 Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Hei! Jeg har bestemt meg for å døpe sønnen min til sommeren, da er han 2 år. på grunn av en del tull med faren hans og familien på den andre siden har jeg valgt å ikke ha det tidligere, syns det er vanskelig å bestemme meg for om jeg skal invitere dem eller ikke. faren har vært totalt fraværende hele tiden. foreldrene hans har jeg hatt kontakt med i ny og ned, men det går som regel flere måneder mellom hver gang vi snakker sammen eller sees. sønnen min kjenner dem ikke, og har ikke noe forhold til dem som besteforeldre. burde jeg invitere dem i dåpen, hva syns dere? :/
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Jeg syns du sklal be dem, hvertfall gi dem valget, heve deg over dem, og tenke jeg prøvde hvertfall å inkludere dem. Er ikke sikkert dem kommer, men da slipper du hvertfall å få høre det seinere, at du ikke ba dem.
<3D<3 Skrevet 4. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2010 det er sant.. har tenkt en del på det, og jeg kommer nok til å invitere dem. ikke noe særlig å angre på det senere, når sønnen min kanskje lurer på hvorfor de ikke ble bedt =)
Tigermamma Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Synes ikke det er en selvfølge - det avhenger helt av hvilket forhold du ønsker å ha til fars familie, og hva du vil at dåpen skal være. Jeg foreslår at du snakker med presten din om dette, de har erfaringer fra det meste. Min sønn var 5 år da han ble døpt sammen med sin lillesøster, og far som regner seg som ateist, var ikke tilstede på selve dåpen. Han var med til min andre samtale med presten, og det var en positiv opplevelse både for han og meg. Enkelte familiemedlemmer på hans side ble litt skuffet fordi de ikke ble invitert, men det har gått fort over, og jeg synes det var riktig å ikke invitere dem. De ønsket seg en stor familiefest, og det var ikke det det handlet om for oss. Det ble en fin og verdig sermoni med bare prest, barna faddere og min nærmeste familie tilstede. Med fullsatt kirke kunne det blitt pinlig for den eldste, men det ble det ikke i det hele tatt. Han var stolt over selv å kunne gå bort til døpefonten, og stilte masse spørsmål til presten før og etter. Festen var liten og nøktern, men etterpå bestilte vi et minialbum med bilder fra sermonien og kaffebordet, og det var en god invistering. De kikker ofte i det.
Vannmann35 Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Synes du skal invitere dem, så får de selv ta valget :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå