Gå til innhold

flere som fortsatt sliter litt med samleie etter fødselen 1,5 år etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det svir fortsatt der de sydde og der jeg ble klippt opp...normalt??

Skrevet

Tror ikke det er normalt, selv om legen på sykehuset sa jeg kunne ha vondt i arret i opptil et år. Ville kanskje sjekket om det er noe ubalanse i slimhinnen din eller noe.

Skrevet

Det samme her...

Skulle kanskje få sjekket om det arrvev som har dannet seg og om det er noe som kan gjøres med?

Jeg ble operert pga arrvev der de hadde klippet 11mnd etter fødselen og det ble litt bedre etter det. Men det er fortsatt et sted hvor det er veldig vondt ved samleie. Det blir vist bedre jo oftere man har samleie, det tar mye lengre tid for arrvev å rekke litt opp. Men det er jo ikke alltid like fristende når man vet at det blir vondt...

Fikk også bedøvelsekrem, men har ikke prøvd dette ennå.

Skrevet

Har også arrvev som gjør vondt... to år etter. Men hadde sikkert blitt bedre ved hyppigere samleie..

Skrevet

må nok innrømme at vi ikke har sex så offte lengre etter småtten kom:p håper ikke jeg er den eneste her inne!

samtidlig som vi begge jobber fullt og har lite overskudd på kvelden...

men hva er arrvev?

Skrevet

Det var veldig vondt til kanskje 10mnd etter fødsel.

-Det kjentes rett og slett ut som jm hadde sydd for mye... Var hos gynekolog han synes alt så bra ut, og sa "kom tilbake om det ikke gir seg innen 6mnd til"...

Vi begynte rett og slett bare å ha sex. Brukte vibrator'n FLITTIG, slik at jeg alltid fikk orgasme når vi hadde sex. Og det ble gradvis bedre, nå merker jeg ikke at jeg har født, og vi har mye sex (3-6ganger pr uke), og det er bedre enn før jeg ble gravid :-D

Så det er håp. -Jeg vil anbefale dere å få det sjekket ut. Om alt er bra, bare prøv (og husk glidekrem om dere ikke er våte nok selv!)

Skrevet

3-6 ganger i uka?!!

kjenner jeg får litt panikk her:p på en fin uke så er det kanskje en gang *flau*

kanskje prøve glidekrem trikset da:)

Skrevet

ja jeg har, tør ikke snakke med noen om det men jeg har vondt inni meg et sted når jeg har samleie. Fødselen har ødelagt mitt sexliv.

Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Jeg ville kanskje gått til gynekologen og få sjekket det!?

Hadde selv skikkelig vondt i ca et år, men etter det har jeg vært helt som før :-) Ble sydd skikkelig stramt og følte meg som en jomfru hele året etter fødselen.

Må si at for meg kom det som en stor overraskelse.. jeg trodde nedsatt sexlyst og slappe muskler skulle være problemet... men her var det bare trangt og vondt selv om jeg hadde lyst :-)

Og ja... glidekrem var utrolig viktig i den perioden det gjorde vondt!

Tvi tvi... håper det er helingen som tar litt lang tid for deg og at det ikke har skjedd noe rart!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...