Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3,5 mnd som har KISS. Går til behandling, men han reagerer så veldig på behandlingen så vi må gå forsiktig fram. Han sover urolig og våkner ofte siste halvdel av natten. Er usikker på om uroen skyldes at han er sulten eller KISS. Andre med erfaringer?

Skrevet

Hei, min gutt(som nå er 9mnd) hadde KISS når han var mindre, oppdaget det ikke før han var nesten 3mnd, men han han ikke så hardt rammet, ble fikset på 4 behandlinger. Men vi hadde ikke noe problem med nattesøvnen, men dagsøvnen derimot sov han dårlig, våknet alltid etter 30min og var ikke uthvilt, men han sov aldri urolig, bare våknet og falt ikke til ro igjen, ofte måtte jeg bysse han eller trille på han for at han skulle sovne igjen, noen ganger gikk det, noen ganger ikke.

Virker han sulten når han våkner da? kan være han bare våkner for kosens sin skyld.

symptomene på KISS er så forskjellig fra barn til barn , så det er litt vanskelig å svare på. Men det er ikke sikkert det har noe med KISS å gjøre siden han sover godt første halvdel av natten, hvordan sover han på dagtid da?

Skrevet

Iom at barnet opplever smertelindring i å suge er det vanskelig å si hva som er hva. Det er jo ikke unormalt med mye oppvåkninger i den alderen der uansett. Økedøgn og utviklingssprang hører til 3-4 månedersalderen. Det er nå de lærer seg at en handling påfølges av en annen i en gitt rekkefølge og at døgnet har et system.

KISS kan gi vanvittige utslag på søvnen, når det er ekstra ting i tillegg som utviklingssprang, tenner eller andre smerter kan det være at barnet med KISS knapt sover.

Skrevet

Vår eldste gutt sov knapt dag eller natt i starten. Ble behandlet v 3-3,5mnd og det hjalp, særlig på nattesøvnen. Han ble ammet hyppig dag og natt, også etter han startet med fast føde. Fikk tilbakefall v/9mnd og våknet hver time på natt selvom han var nattavvent. Etter ny behandling ble han bra og vi fikk sammenhengende nattesøvn. Lange soveskift på dagtid fikk han først rundt 2 år...

Minstemann har også slitt med nakken, uten at KISS er konstantert. Det slo ut i ammeproblemer og dårlig dagsoving. Behandling hos manuellterapeut hjalp. På natta har han stort sett sovet over siden han var 2-3 uker :) I motsetning til storebror har han blitt ammet med ganske lange intervaller

Skrevet

Gutten min hadde KISS. Det var umulig å få han til å sovne inn på ryggen.. Det var nok vondt å ligge på rygg for han. Jeg lot han sovne inn på magen, og ventet til han sov dypt nok til at jeg kunne snu han over på ryggen.. Slik sov han maks en time før han våknet og gråt og jeg igjen måtte snu han over på magen for at han skulle få sovet videre. Iblant sovnet han igjen med en gang, og jeg kunne ganske raskt snu han over på ryggen igjen, men ofte gjorde oppvåkningen på ryggen, med påfølgende smerter til at han måtte trøstes og bysses i søvn igjen.. Slik gikk nettene, han (dvs også jeg) sov aldri mer enn en time i strekk, dag som natt, og han gråt mye..

Jeg var jo livredd for å la han sove på magen, så jeg hadde hele tiden vekkerklokken stående på repeat for jeg var så redd for å sovne fra han mens han lå på magen for å sovne inn og klokken var fire om natten og jeg bare hadde sovet to timer i bruddstykker siste døgnet...

For å si det sånn: KISS påvirket søvnen i høyeste grad her i huset, og jeg må innrømme at hvis jeg hadde stått i den samme situasjonen igjen tror jeg at jeg ville vurdert å la han sove på magen!

Dette er jo ting du må vurdere selv, men magesoving kan hjelpe... Jeg blir kanskje halshugget nå altså, men:-)

Skrevet

Jenta vår har/har hatt KISS. Skal til kiropraktor etter påske for å sjekke om det har kommet tilbake.

Hun har aldri sovet godt. Nå er hun 8 mnd., og selv om hun er mye bedre enn før (ble friskmeldt av kiropraktoren for 2 mnd siden), så våkner hun "hele tiden" på natta, og sover lite på dagen.

Hun har heldigvis gode netter innimellom, og de lever vi lenge på. KISS er noe skikkelig herk, rett og slett. Har lest at KISS-barn enten sover veldig godt og er veldig rolige, eller så er de som barna våre; urolige og sover dårlig. Ikke lett å være liten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...