Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Har lurt meg innpå denne siden, for sjekke litt opp meninger om det å ha 4 unger. Eg har 3 barn og vurderer nå å få nr 4. Største usikkerheten hos oss er om det vil gå på bekostning av de 3 andre. Er det vår egoisme som foreldre til å oppleve det mest fantasiske som kan oppleves, nemlig¨å få barn, som driver oss til å få flere? Og at vi velger å overse det faktum at de 3 ungene vi har må betale for vår egoisme? Våre barn er 3,4 og snart 8. Tror egentlig ikke at prisen de må betale for å få seg en lillesøster eller lillebror er høyere enn gleden med en baby, men er allikevel usikker. Håper noen kan dele noen erfaringer med meg, som hjelper meg til å ta et valg.
maria isabell Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 det er ikke egoistisk å ønske seg 4 barn, men en stor gave til barna å få vokse opp med mangen søsken;) vi var 4 søsken og hadde en fantastisk oppvekst;) kunne godt vert flere;)
Luna har født. Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Kjør på sier jeg:) Jeg satt akkurat med den samme tanken som deg angående nr 3, og nå er jeg gravid:) Tror ingen angrer på et barn de fikk, men mange angrer på det barnet de ikke fikk. Her blir det ikke komplett uten nr 3 Er bare 4+5 da, så jeg er ikke helt trygg kan du si, men prøver å være positiv:) Lykke til med valget:)
buzzybie Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Dette var nesten som å lese mine egne tanker!! jeg lurer også på å få nr.4,men har også tenkt dette med tid til de andre barna. Nå har de endelig begynt å bli store å klare seg selv og vi kan finne på flere ting sammen. Har tenkt litt at det kanskje er lettere nå når de er litt store,at de kan være mer med å "hjelpe" til med en ny baby:) Jeg fikk min første da jeg var 23 men føler meg mye mer "moden"nå til å få barn. Både min familie og min manns var 4 søsken. Jeg var en del eldre enn mine søsken men har ikke" lidd" av det. Er spent på hva du velger. Det er å bestemme seg som er vanskelig. Du angrer ikke på et barn du har fått..
buzzybie Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 forresten..jeg også snek meg innpå for å sjekke ut det samme.. da ser jeg på responsen din:)
..snøklokke.. Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Alle jeg har snakket med som har vokst opp med flere søsken har hatt det veldig bra! Jeg har "bare" en søster, og kunne gjerne vært flere. Vi venter nr 3 nå, og innerst inne kunne jeg tenkt meg en til, for å få en stor, herlig familie. Men det får jeg aldri mannen med på Jeg syns du skal følge magefølelsen din, og gjøre det som kjennes riktig. Ungene dere allerede har vil ha det helt fint, så lenge dere som foreldre har energi og tid nok til dem allesammen. Og det er jo en forutsetning for å skaffe barn, uansett hvor mange en velger å få. Lykke til med valget:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå