Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid i 28. uke og er arbeidsledig. Har termin 22. juni, og i følge NAV så har jeg rett til å få attføring, men ikke i permisjonen =(

Da kunne jeg ha begynt på en utdannelse (med dems hjelp) til høsten, og kunne slik fortsette med attføring til jeg ble ferdig med utdanninga. Men jeg får ikke begynne før til neste høst pga permisjonen. Noen her som har hatt lignende situasjoner?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja det går fint. Du kan starte på deltid studie og ta ut tidskonto med faren så er han hjemme når du er på skolen. Da får du penger, studie og være hjemme med barnet. Dette gjorde jeg-.

Gikk på studie med samlinger hver 3 uke. supert.

• 1 måned senere...

Du MÅ ikke ta ut permisjon. Du KAN gjøre det.

Det er ofte enklere å gå på skole når babyen er nyfødt enn når den er et år og akkurat lærer å gå, så du bør vurdere å begynne i år uansett.

Du skriver at du er arbeidsledig. Er det arbeidsavklaringspenger du har krav på, eller overgangsstønad som enslig mor?

AAP kvalifiserer til foreldrepenger, attføringsstønad gjorde det ikke. Dvs. at de som får barn etter 1. september får rett på dette, så det vil ikke gjelde deg.

Du har ingen rettigheter utover engangsstønad med mindre du er enslig mor, så hva har saksbehandleren din tenkt at du skal leve av det neste året? Da kan du like godt gjøre noe du har noe igjen for.

Mitt råd er at du begynner på skole nå, blir det for tøft får du heller ta et semester eller et år fri senere, bare husk på å få til en avtale med NAV og legen din underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...