Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har tips om hvordan få en toåring til å legge seg ned i senga si å bli der? Snuppa her har nemlig begynt å bruke flere timer på å legge seg, da hun står opp a senga sikkert 100 ganger.. det er jo så klart fryktelig slitsomt for meg, og virkelig testing av grenser.. hun er ikke lei seg eller noe sånn, bare står opp og sier 'heiiii' eller 'mammma' med et stort smil :P så søt så, men utrolig frustrerende, da jeg ikke får gjort noe eller slappet av før nermere elleve på kvelden når hun omsider slokner.. prøver å være konsekvent med å bare følge hun tilbake og i natta, men er jo ike så lett da.. hun har aldri vært vanskelig å legge før nå..

takk for tips/råd/erfaringer på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi gjorde akkurat det samme når hun var 2 1/2 år.

Holdt på i 14 dager, og jeg fulgte mammas råd, som var å aldri innlede samtale, bare følge henne rolig og bestemt tilbake i seng.

Det funket og etter 2 uker gav hun opp.

Har aldri hatt problemer med legging før eller siden, og hun er nå 7 år. Er visst typisk sovetrass i den alderen.

Det er som om de plutselig tenker at " hei, det er jo bare å stå opp igjen, det klarer jeg jo selv nå" hehe

Luringer... Min holdt på fra ca 7 til 11 hver kveld denne perioden.

Hold ut, fortsett som du gjør, og aldri la henne oppleve at hun får fordeler av dette som ekstra kos og mammatid. Så går det seg nok til. gjorde det her, selv om jeg følte meg fryktelig avvisende mot henne.

Lykke til, husker jeg ble dødsliten av det... Men søte er de :)

Skrevet

ok, noe i den duren jeg har tenkt også.. bare vanskelig når man er alene og holde ut.. får bare bite tennene sammen å give it a go :P skader jo absolutt ingenting

Skrevet

skjønner hva du mener, jeg var også alene den gangen. Nå er det bare et fjernt minne hvor sliten jeg ble, og det blir det for deg også :))

Skrevet

Har ikkje andre tips enn det som er nevnt - følge tilbake i seng, utan eit ord, med så lite oppmerksomhet som mulig.

Eldste vår holdt på og tulla med legging då han var 18 mnd, men det gav seg då vi kutta ut luren på dagtid. Søv jenta di enno?

Skrevet

Her var det gode tips:)Disse skal prøves ut her i gården ja:)Håper de funker for oss også

Skrevet

den første kvelden jenta mi skulle ligge i juniorseng måtte jeg følge henne tilbake i senga cirka 750 ganger. Neste kveld bare 350 ganger og etter det skjønte hun poenget og står ikke opp av senga når hun først er lagt.

Jeg tenkte at her gjelder det å være den staeste så vi ikke utvikler uvaner. Jeg stilte meg i rommet ved siden av og brettet tøy slik at jeg fikk tatt henne med en gang hun sto opp. Tok henne i hånda og leide henne tilbake til senga uten å si noe annet enn "ligge i senga og sove, godnatt" hver eneste gang.

Skrevet

gurimalla, akkurat som å lese om toåringen vår jo.. Han er prikk likedan- prøver seg med skikkelige ablegøyer, "hei mamma" osv hele tiden.. Kan godt bruke 1 1/2 time før han sovner, og kommer opp sånn x antall ganger.. Slik var han når vi gikk over til juniorseng for 2 mnd siden, og han holder på enda..

Prøver å være konsekvent, men han har fått en lei uvane med å skal drikke vann- og med knappe 2 uker igjen til termin er det veldig lett å gi etter altså, for så mye springing gidder jeg ikke..

Er nøkkelen til suksess å bare være beinhard på den vanndrikkinga, samt evt kutte ned/ut dagduppen?? Han sover ca en time, men har en lei uvane med å sove lenge hvis vi kjører bil, så nå i påska når det fort blir 25 mil for familiebesøk kan han godt sove de 3 timene det tar å kjøre...

Hm, må prøve ut litt her, for nå er jeg skikkelig lei det kveldstullet- etter å ha vært velsigna med en guttunge som tidligere sovnet på 5 min etter han ble lagt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...