Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Ettåringen min er ganske voldsomt. Når han blir ivrig slår han med armene eller med den tingen han enn måtte ha i hånda akkurat da. Han mener ikke vondt, men det er jo fysisk vondt for de som blir slått og ikke moro når vi er sammen med mindre barn. Hittil har jeg tatt tak i armen hans så han slutter og sagt strengt "ikke slå", men lurer på om det er noe mer/annet jeg burde gjøre? Synes det er litt frustrerende for han er jo såpass liten at man ikke kan forklare ting til ham på noen ordentlig måte.
Gjest yrild Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Nå slår ikke min stump, men han har jo blitt slått et par ganger av villterbylter... helsesøsters anbefaling er å vise alternativer dvs ikke si "nei ikke slå", men si " stryke Nils, forsiktig med gutten" og så stryke "offeret".
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 samme lurer jeg på..har prøvd forslaget over,men det hjelper ikke... da bare kommer han å gir meg en kos også fiker han til meg rett etterpå de gangene han har smokk har jeg dratt ut smokken når han slår å sier at han kan få den igjen hvis han er snill å ikke slår mer,og det har hjulpet der og da iallfall.. har funnet ut at det ikke hjelper å bli streng,for da synes han det er morsomt..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 De er så små at de vet ikke at de gjør noe vondt. De synes bare det er artig å få en reaksjon. Ikke bli strenge eller morske og ikke fokuser på det at de slår. Vis dem hvordan de skal stryke på og si "bare kose" med blid stemme hver eneste gang. Det er ikke gjort på 1-2-3, men etterhvert vil de forstå dette.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Jeg spurte helsesøsster om dette. Rådet jeg fikk var å overse når barnet slo. Ikke si noe, ikke se strengt på. Bare lat som ingen ting. HS sa at de små slår for det meste for å få oppmerksomhet. hvis de da ikke får den oppmerksomheten vil de slutte gradvis med det. Jeg har praktisert dette i heimen å har merket en forskjell. Kjenner det er litt vanskelig å overse noen ganger, men det er bare å holde seg i skinnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå