Gå til innhold

hvordan bli kvitt naboers kattekrek som pisser og driter i hagen min??OG i sandkassa til guttene mine?

Anbefalte innlegg

finnes det ikke noe middel man kan helle på forskjellige plasser i hager som katter misliker slik at de ikke kommer mer?noen som vet?

jeg hater disse kattejævlene som driter over alt!

Fortsetter under...

Hva med å dekke til sandkassen?

Er dessverre lite eierene får gjort. Kan nesten ikke springe etter kattene og plukke opp all dritten som man gjør med hunder heller. MEN det finnes et middel du får kjøpt på dyrebutikken, som du kan strø rundt i hagen - og som, på en eller annen måte, gjør slik at kattene ikke gjør fra seg der :)

Du fanger katten og tar et hardt tak i halen på den. Deretter sveiver du katta rundt og rundt i et enormt tempo og slenger den avsted så langt du kan. Akkurat som kulestøt.

Våger den seg tilbake gjentar du prosessen. Vi ser aldri nabokatta mer nå;)

Her er det masse gode råd så er det bare å prøve seg igjennom lista..

http://www.kjerringrad.com/kattepiss-357.html

http://debatt.sol.no/node/6162041

Også har vi den gamle slageren, eddik...

Her går katta til naboen inn i huset vårt og pisser og driter, kan ikke ha noenting ute før faenskapet er og pisser. Siste den pisset på var en sovepose som hang på verandaen til tørk.

Kan ikke la babyene sove ute i vogna, for da er den der med en gang.

Har man ikke noen rettigheter når naboen nekter å kastrere katta si?

Annonse

Nei man har dessverre ingen rettigheter som nabo til katteeiere.

Man hadde nabokatten vår vært like ille som det du beskriver hadde jeg plaget naboen like mye som kattekreket plaget meg.

De gangene jeg fant katta inne hos meg hadde jeg båret den over til dem og levert den.

De gangene den tisset på eiendeler hadde jeg tatt med de til naboen og vist det.

Vogna hadde jeg plassert så neboen kunne se den, ringt på og bedt de holde øye med den mens du gjorde noen ærender inne.

Dvs gjort alt for at de skulle bli like irritert som det kattekreket dems gjør deg. Da kanskje de hadde blitt leie og kastert tilslutt.

hei, der jeg bor så var det en katt som kom alltid og maste på oss. han dreit, og tissa rett utenfor inngangsdøren, til slutt tok samboeren min og googlet litt. han kom ut med en sprayflaske, og i den var det en god blanding av eddik og såpe og salmiakk. katten har ikke vært å se siden.

Hvordan kan jeg bli kvitt naboenes unger? De roper og skriker, og irriterer meg grenseløst!!! Hjelper det å skyte på de med sprettert? Eller gi de is med rottegift???

Hater disse drittungene!

Hvis kattekreket er uchippa og uten tattovering, er det bare å troppe opp hos dyrlege å si at det er din og be om at den skal avlives, koster 500 - 1500 kr. Som begrunnelse kan du bare si at en av ungene dine er blitt allergiske.

Fy faen anonym 22.12, JÆVLA IDIOTKJERRING!!!!!!!!!

Det kalles dyremishandling og det er IKKE noe man oppfordrer til!!!!

Møkkakjerring!!!!!

Håper noen tar møkkaungene dine i håret og svinger de rundt akkurat som kulestøt og kaster de så langt unna de kan : )

22:18 Her igjen.

Kan ikke fange faenskapet, da den er veldig aggressiv. Freser og virker helt gal. Er redd den skal komme inn til babyene til sommeren når vi må ha dører åpne pga varmen.

Har spurt naboen pent om de kan kastere katten, sa meg også villig til å betale.

Men siden naboene er dumme som brød kunne de ikke se vitsen med det. Stakkars unger som har slike foreldre, der er arv og miljø tydelig :( Ingen unger i nabolaget som vil være med dem, siden de ikke vet hvordan de skal oppføre seg.

Hva skal jeg gjøre hvis katten skader ungene?

Annonse

Synd du ikke er min nabo. Jeg har nemlig en kattespisende hund.

Han har til nå drept 7 katter. Ikke vår feil, da, siden bikkja står i hundegården og kattene går inn dit. Men, skaff deg ei bikkje du :-)

Kjøp deg hund, og gjer inn tomta og la hunden løpe fritt på tomta. Da skal jeg love deg at kattene holder seg langt unna. Vi hadde katt og hund, og så fort en annen katte enn vår nærmet seg vår tomt jagde bikkja katten bort. Funka som bare det, og hvor katten vår gjorde fra seg har jeg ingen anelse om. ;) heheh

avliv kreket - eller bruk tid på å skremme den vekk. vannslange, bøtter med vann, eddikk, u name it... bestr er å fange den på ditt område ogh gi den en skyllebøtte den aldri vil glemme, men det er vanskelig å få til.

elkler flytte fra naboene og katten.

Kattdegvekk, er noe du kan få kjøpt på enkelte hagesenter. Ellers så kan du ringe dyrebeskyttelsen og få de til å ringe katteeieren, for å få de til å kastrere den, evt hente den(hvis den ikke er øremerket/chipmerket)

Herregud, for noen råd du har fått, HI...

- ta med katten til dyrlegen, late som om det er din og avlive den: ULOVLIG. Katten er eiers eiendom. Du kan like gjerne stjele sykkelen til vedkommende og forsøke å selge den på Finn, eller skrape opp lakken til bilen hans/hennes med nøkkelknippet. Jeg hadde anmeldt deg på sekundet.

- kjøpe hund: Å ha hund er et stort ansvar, nesten som å ha et barn nummer to. Å kjøpe hund for å jage bort katt er en dårlig idé...

- slenge katten etter halen: ULOVLIG. Brudd på dyrevelferdsloven. Du kan påføre katten store og svært smertefulle skader. Hadde også ført til anmeldelse om noen hadde gjort det på min katt og jeg fikk snusen i det. Nå skal det sies at mine katter er innekatter, som ikke plager noen.

Det er svært synd at naboene ikke går med på kastrering - de gir katteeiere et dårlig rykte. Det er en selvfølge at man kastrerer katter som ikke skal gå i avl (= alle huskatter, og også de fleste rasekatter). Når det er sagt, er det ikke sikkert kastrering hjelper hvis problemet er avføring...

Å dekke til sandkassen når den ikke er i bruk er noe alle burde gjøre uansett. Det er neppe bare denne ene katten som finnes i nabolaget. Ellers ville jeg satset på disse getoffkrystallene (husker ikke hva de heter) man kan kjøpe i dyrebutikker etc.

Nei, men kastrerte katter driver ikke og pisser på alle hushjørnene! Det stinker jo noe helt grusomt! Men som sagt, det er ikke sikkert kastrering hjelper hvis problemet er avføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...