Gå til innhold

Hvordan introduserer dere fast føde etter 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har baby på 6 mnd og lurer på hvordan andre introduserer fast føde. Jeg gir en posjon risgrøt på formiddagen + fruktmos og litt grønnsaksmos til middag. Når begynner dere med middagsglass og to grøtmåltider pr dag? Hvor fort går dere frem? Hvor mye ammer dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med most avokado og banan + mme da hun var nesten 4 mnd. Etter noen dager begynte jeg å koke opp grønnsaker og mose dem, og rørte ut mme og litt olje. Det var suksess. begynte med potet og gulrot, etter noen dager prøvde jeg potet og brokkoli osv. etter et par uker begynte jeg med frukt om formiddagen, og grønnsaksmos til middag. Da hun ble 6 mnd begynte jeg å tilsette kjøtt (kokt kylling først). Grøt begynte jeg ikke med før hun var nesten 6 mnd, og jeg bruker kun økologisk hirsegrøt. Begynte med grøten sist fordi det er tungt for fordøyelsen, det er best å begynne med grønnsaker. Jeg begynte med avokadoen som første måltid (med banan) da avokado er den maten som er mest likt morsmelk. det inneholder nesten alt et menneske trenger så er et fullverdig måltid i seg selv. Inneholder jern fettsyrer og vitamoner/mineraler. I tillegg er det så bra for magen. Hun var vel oppe i 3 måltider etter en måned tenker jeg. Middagsglass har hun aldri fått, her koker vi gulrøttene våre selv. Er jo både billigere, sunnere og enklere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...