Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurerr svært på hva rettigheter jeg evt får om jeg blir gravid mens jeg har permisjon. Jeg har funnet ut at jeg kommer til å jobbe ca 3 mndr, før jeg må ut i permisjon igjenn.. Får jeg noe penger da, eller er det null kr på oss ? Har jo absolute ikke råd til å gå hjemme uten penger, men tror muligens at det kan vær en liten til å vei... tusen takk for alle svar,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såfremst du mottar foreldrepenger nå mens du er i permisjon kan du puste lettet ut - foreldrepenger gir opptjening til nye foreldrepenger, og kommer du deg ut i jobb mellom permisjonene vil du få lønna fra jobben som grunnlag.. Ingen fare med andre ord!!!!!!

Skrevet

Hei! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Fødte i slutten

av november 08, og ble gravid igjen i juli 09. Rakk å

jobbe ca 3 1/2 mnd før jeg gikk ut i ny

permisjon (har termin om litt over 1 uke) Foreldrepengene fra forrige permisjon teller som inntekt, og jeg fikk beregnet

nye foreldrepenger utifra min faste lønn i 100% stilling, og ikke de 80% jeg fikk i permisjon:) så så fremt du var og er i fast jobb så kan du senke skuldrene og slappe av:) Lykke til!

Skrevet

Puh, dette var nå bra.. Jeg er enda lærling ( vil nå si det er fast jobb?),¨Jeg har også 80 % nå i permisjonen min. Men da har det ingneting å si om det blir 2 mndr med jobbing før neste perm, eller 5 ? ( Blir jo ikke så mye evt for meg om det kommer en liten til..)

Lykke til med den nye babyen, håper alt går bra!!

Skrevet

Akkurat det samme eg lurer på..Har termin i september og begynner i jobb igjen no i april. Problemet er at eg berre skal jobbe 100% i dei 6 vekene far har pappapermisjon. Deretter jobbar eg berre 3. kvar helg fram til juli (1.5 mnd). Så blir det då full jobbing frå juli og fram til eg går ut i permisjon... Har hatt 100% lønn no i denne permisjonen- eg treng vel ikkje vere redd for at eg ikkje skal få full dekning neste permisjon sidan eg har 1.5 mnd der eg berre jobbar 3. kvar helg...???

Vart litt innvikla skreve det her..hehe..Men håpar de skjønnar..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...