Gå til innhold

Hjelp! Kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føles deres kynnere ut?

Jeg ligger her nå på sofaen, og jeg kjenner at livmora strammer seg, og slipper taket, jeg kjenner ikke spess smerte, men det er ubehagelig!

Jeg er 24+2 idag, og husker hvordan riene startet med sistemann! :S

Når bør man begynne å bekymre seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres ut som kynnere. Absolutt ingenting å bekymre seg for og helt normalt så lenge det ikke foregår konstant.. Kynnere er sammentrekninger av livmoren som vanligvis ikke er smertefulle men kan være ubehagelige. Livmoren trener på fødselen og veene som skal komme :-)

Skrevet

Hadde det ikke slik me de 2 andre... Men skal følge med iallefall... Hun er no aktiv der nede... ;)

Noen som vet når man er 3 gangs om kynnere "lager" åpning??

Skrevet

forskjellen på rier og kynnere, sånn jeg har opplevd det hvertfall (venter nr 4, og har hatt kynnere fra tidlig i alle svangerskap), er at kynnere er en litt mer rotete smerte,det kommer og går litt og begynner både i ryggen og magen, mens rier er en klar, sterk og konstant smerte.

dessuten er rier regelmessige, og vil jo øke i styrke og hyppighet hvertfall i løpet av et døgn. jeg synes ikke det er like smerter heller, kynnere er jo vonde og ubehagelige men det er ikke den intensiteten over det som rier har. men dette opplever jo alle forskjellig da:)

uansett, som det sies over her, det er livmora som trener seg til fødsel, og det er helt normalt.

Skrevet

er iuke 14, de 2 siste ukene nå har jeg hatt det som jeg tror er kynnere? magen blir hard! og kjenner det på en måte " strekker " seg der nede.slapper jeg av, går det bra.men når jeg har vært på jobb, sliter jeg, kan ligge våken på natten, men mest for att jeg bekymmrer meg.Hatt litt brun utflod nå i 2 dager, flere som har hatt det ?

Skrevet

Jeg har hatt mye harde kynnere, og spurte JM om det.. Og hun sa at jeg ikke trengte å bekymre meg med mindre de kom regelmessig og ble verre og verre:)

Skrevet

Ja jeg vet hvordan rier kjennes ut og hvordan de utarter seg, men kynnere hadde jeg lite av i de 2 forrige sv.skapene mine...

Men da vet jeg at det bare er å ta det med ro og slappe av :)

Men hvordan er det ang jobb og kynnere?

jeg jobber i matvare butikk, og vi har en del tunge løft, mye gåing (som er bra) men merker at jeg får kynnere om jeg står i kassen...

Skal jeg snakke med legen om det? Hva synes dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...