Gå til innhold

Bitti D'lish eller Bum Genius

Anbefalte innlegg

Bitti D'lish snap in one, eller Bum Genius AIO/Økologisk AIO? www.bleieboden.no

Er det noen som kan anbefale meg hvilke av disse jeg skal bruke? (Kommer til å bruke ull i tillegg)

Heller litt mot bitti d'lish, siden jeg da kan klare meg med færre yttertrekk, ved å kneppe inn/ut booster. De skal også være nette og fine på, slik at en ikke får for stor beleirumpe :-) Liker også at de har knapper i stedet for borrelås. Har hørt noen sier de er harde/klumpete og det er selvfølgelig et minus..

One-size varianten av BG øko er jeg skeptisk til, for ser da for meg å få kjempestor bleierumpe. Har så masse fine små klær jeg har lyst å bruke... Men sikkert økonomisk siden de skal holde hele bleieperioden? Og fint at de ikke har borrelås.

BG AIO ser veldig klumpete og store ut på bilder + at hele bleia må jo til vask for hvert skift. Noen "pluss" jeg ikke har fått med meg?

Hilsen masete potensiell tøybleiebruker ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141651685-bitti-dlish-eller-bum-genius/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitti bleiene blir nok endel dyrere i innkjøp, selv om du kan kjøpe ekstra innlegg. Bleiene er dyre og innleggene er også dyre.. Syns jeg da.. Jeg har kjøpt noen SIO i forskjellige str til denne bebisen, men det blir kun som pappableier og skryte-bleier =) De er veldig fine da. Ser også at mange syns de blir litt harde, jeg har kjøpt den Bitti AIO også nå, og den er myye mykere. Men AIO tørker som regel saktere da noen av innleggene er sydd fast i bleien.

Det er mange som er fornøyd med onesize til BG. Men du får ikke kjøpt BG AIO i i onesize tror jeg, kun lommebleiene. Det som er greit med de er at de tørker fortere, du kan selv lettere velge hvor mye innlegg du vil ha i forhold til hvor mye bebisen din tisser. Jeg syns iallefall BG Lommebleier i onesize gir nette bleierumper og vet at mange bruker disse hele bleieperioden..

Vel, mye prat, men det som egentlig er best er å prøve og kjøpe noen på bruktmarkedet, litt av hvert og prøve deg fram =)

BG-øko holder mye kortere enn Bitti d´lish snap in one. Den har også bomull mot huden som er veldig vått. Den er faktisk veldig nett, men som sagt så hodler den kortere. Jeg har ikke brukt den på nyfødt da. Mange sier også at barna vokser ut av BG sine onesize før bleieperioden er over slik at du må kjøpe inn et sett med større bleier for sjarmøretappen før bleieslutt.

Om det står mellom Bitti og BG øko så ville jeg definitivt gått for bitti, men i størrelse smal ville jeg gått for Bitti AiO:-) Bittiene er også litt små da.

Mitt tips er å kjøpe inn en av de bleiene du er nyskjerrig på + brettebleier og teste dem ut litt før du bestemmer deg:-)

Om du ønsker deilig myke og rimelige nyfødtbleier så ville jeg ha prøvd BG bambus. De trenger sperrelag, men den første tiden bytter en så ofte at det nok blir lite jobb for sperrelagene:-) Jeg ville kanskje prøvd med trekket til en bitti SIO i M, så kan hele bleien taes i bruk når den passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...