Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er nå i 20 sv.uke 21 i morgen..

jeg jobber som vikar i barnehage og har ingen fast stilling. Blir tilkaldt dag etter dag. Har jobbet der siden august 2009.

Nå er jeg blitt sykemeldt å lurer på om jeg har rett på sykepenger forde om jeg ikke har noe fast stilling eller er skrevet opp på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det er litt vanskelig, siden du ikke har vikar turnus eller arbeidsavtale. Hadde du feks hatt faste 3 dager i uker feks så ville du fått det. Du MÅ jobbe 50% stilling, fast eller vikariat for å få foreldrepengene, så JEG tror ikke du har rett på det, ettersom du bare blir tilkaldt ved ledige vakter... Men er ikke helt sikker.

Skrevet

jo jeg har rett på foreldrepengene. da tar de de 6 beste av de 10 siste månene å regner snittet av inntekten i månen som jeg får i foreldrepenger.

men takker for svar:)

Skrevet

Ja, det ser du. (= Jeg har jo ikke peiling. hehe

Skrevet

Jo du får sykepenger.. men d vet du kanskje nå da :P de regnes ut etter hvor mye du har jobbet de siste 3 eller 6 mnd eller noe..

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja det er det du har tjent til nå som er av betydning for syke og permisjonspenger... hva du eventuellt skulle ha tjent i fremtiden er uvesentlig ;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...