Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på seks uke som de siste dagene har fått masse utslett i ansiktet, små røde prikker og røde partier... hva er dette, og hva bør jeg smøre han med? Noen med erfaring? Vet at noen kan få det de kaller hormonutslett, og det kan godt være dette han har, men gjør man ikke noe med det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille hadde masse røde prikker de første par ukene som så ganske ekkel ut. De forsvant av seg selv etter hvert. Smurte ikke dem inn med noe spesielt. Men når han var ca like gammel som din baby utviklet de prikkene seg og ble mer som vanlig eksem. Masse i hele ansiktet. Ble sår og det kom veske ut av sårene :(

Det var så utrolig trist å se på. (Har eksem selv)

Jeg bestilte eksemkremen fra Norvis og etter to dagers bruk var alt eksemet borte. Gutten er 4 mnd nå og han har ikke hatt eksem siden. Ved miste antydning til utbrudd smører jeg han og da er det borte etter 20-30 min. Så anbefaler deg å prøve den på det sterkeste. Vet flere som har brukt den kremen på atopiker-barn og den tar eksemet på de fleste. Helt utrolig.

Skrevet

Den kremen er forresten helt naturlig, så det er ikke noe problem å bruke på de små.

Skrevet

Gutten vår hadde det også på samme alder, ansiktet fullt. Legen på helsestasjonen sa det var melke/hormonutslett ja, og sa at man ikke skal gjøre noe med det, det forsvinner til slutt av seg selv. Og det gjorde det, husker ikke helt, men han hadde det noen uker...

Skrevet

Lille tryll hadde også det i en måneds tid. Så ikke ut stakkars :( Men det gikk heldigvis over. Jeg smurte litt med en olje fra Weleda, for utslettet ble så tørt og flassete.

Gjest eelis+kian
Skrevet

A-Creme fra apoteket.

Min fikk også et helt forferdelig utslett i ansiktet og over hodet, hals og nakke da han var ca 4 uker gammel. Fikk beskjed fra hs om å ikke gjøre noe med det, det forsvinner av seg selv. Men da det ble så ille at huden sprakk og blødde, og han ikke sov utenom når vi var ute i kulda og huden ble nedkjølt, kjøpte jeg A-Creme. Det ble bedre i løpet av noen timer, og fullstendig borte etter 4-5 dager :-)

Skrevet

Alle mine tre har hatt dette i større eller mindre grad. Minstejenta er 6 uker og hun har hatt dette i litt over en uke nå, men det er på vei bort. Jeg har smurt morsmelk på utslettet, og det hjelper.

Ellers blir det jo anbefalt at man lar utslettet være mest mulig i fred.

Har forresten brukt morsmelk til mye rart, fungerer bra på mange typer sår og utslett, og som øyedråper:)

Skrevet

Tusen takk for gode råd, skal prøve dem ut med engang!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...