lykkelig-mamma:-) Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Snuppa mi på 4mnd vil ikke ta smokken...prøvd alle forskjellige typer... Men ser ut som hun trenger d da hun suger på hånden sin veldig mye... Noen her som har opplevd at babyen har tatt smokken når di har blitt noen mnd...eller er d sånn at når hun ikke har tatt den nå når hun er 4mnd kommer hun ikke til å ta den?? og er d noen med gode råd hvordan jeg skal få henne til og ta den?
Gjest eelis+kian Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 At hun suger på hånda si er heeeeelt normalt. Det trenger ikke å bety at hun har et sterkt sugebehov, i den alderen har de fleste babyene en eller flere hender plantet permanent i munnen ;-) Gutten min er nå 5 mnd, og har aldri brukt smokk. Han trenger den ikke heller, han sovner uten den, og han klarer seg fint i løpet av dagen (han sutrer aldri utenom når han er trøtt/sulten). Han suger for øvrig ikke på tommelen heller.
abella Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Enig med eelis, tror alle barn på denne alderen har hender og fingre mye i munnen. Min bruker smokk, men alt skal allikevel inn i munnen hele tiden, leker også. Det er rett og slett slik de små utforsker verden, ved å kjenne på ting med munnen og tunga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå