Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da klaffet det ikke dette forsøket heller, 4 ins uten hormoner. Så denne syklusen skal jeg gå på Pergotime fra dag 3 tom dag 7, 1 tablett hver morgen. Han på CFC sa noe om at eggløsningen ofte kommer tidligere når man går på Pergo. Noen som har noen erfaring med det?

Er litt i tvil om hvilke syklusdag jeg burde bestille time til scanning hos gyn? De 4 ins jeg har hatt har eggløsningen vært på dag 15, dag 15, dag 18 og dag 19.

Prøve meg på gyn time dag 13? Eller tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141650587-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg noe om det du spør om, men jeg har et spørsmål til deg jeg da...:)

Ble du enig med legen på CFC om hormoner, eller din egen lege? Og om du ble enig med legen på CFC, fikk du da resepten der, eller fra lege/gyn her i Norge?

Jeg vurderer nemlig dette om det ikke går på mitt tredje forsøk, da jeg har alderen delvis i mot meg.

Jeg er 35 år og har naturlige sykluser på 28-34 dager. Da jeg startet prosessen med utredning hos lege og gynekolog, var jeg til skanning på dag 18 som viste seg å være rett rundt eggløsning. På grunn av mine litt lave verdier på om jeg har god nok eggløsning av meg selv, var det CFC som foreslo at jeg skulle begynne på 1 tablett Pergotime dag 3 til dag 7. Jeg har respondert bra på dette og mine sykluser har endret seg. Jeg har vært til skanning på dag 9 og dag 10, og blitt inseminert dag 11 eller 12. CFC vil kunne råde deg til hvilke dag du bør bestille skanning. Min erfaring er at eggløsning kommer tidligere enn i naturlig syklus. Videre er min erfaring at gynekologen legger seg lite opp i forslag til behandling. Jeg har alltid blitt henvist til hva CFC sier, for det er vel de som skal "kjøre løpet" på en måte ;-) Men gynekologen har selvsagt gjort meg oppmerksom på ting som jeg burde bringe videre til CFC.

Jeg har hatt 3 forsøk uten hormoner og nå 2 med. For meg har den ikke kommet noe særlig tidligere. Men det kan jo også skyldes at jeg har hatt eggløsning på dag 13-14 hele tiden.

Dag 13 høres nok bra ut det, eller kanskje 12 sånn første gangen(håper det blir med den ganger da:)) bare så du kan bli kjent med din egen kropp med hormoner.

Jeg har nå ca.1 uke igjen å vente på resultat etter 5.forsøk. Blir det ikke positivt nå så er det over til IVF.

CFC bruker gi anbefaling på scanningsdag om du forteller dem sylkuslengden din.

Ett lite tips om Pergo, apotekene går tom med jevne mellomrom (problemer med leveranse) så jeg anbefaler å ringe til apoteket og spørre om de har, helst i så god tid som mulig. Den ene gangen snakket jeg med 7 ulike før jeg fant!

Lykke til!

Annonse

Jeg gikk på pergotime da jeg hadde hatt 4 mislykkede forsøk og den satt som ett skudd:) Hadde eggløsning dag 14 og 15 vanligvis og ble scannet ett par dager før. Da kan de visst se hvor mange egg det er noe fart i og om størrelsen er riktig. Lykke til

Takk for svar alle sammen:) Skal sende en mail og høre med CFC om når de mener jeg burde dra for å scannes hos gyn min her i Oslo.

Lillemø73: Jeg fikk resepten hos gyn min her i Norge. Men du kan fint få det fra CFC også. Ble enige med Lindeberg om å begynne med pergo siden jeg har hatt 4 mislykkede forsøk og alt annet er fint med meg. Øker jo sjansene litt da, med pergo:)

Satser alt på at Pergo gjør susen for meg;)

Jeg fikk også positiv eltest tidligere enn vanlig! Dvs. i kved. Kanskje 3-5 dager for tidlig. Trodde det skyldtes at jeg kunne ha tatt Pergotime for tidlig (se min 2 dager gamle tråd ”Begynt Pergotime for tidlig?”). Nå planlegger jeg for CPH i morgen, ikke lett å finne en barnevakt i disse påskedager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...