November_rain Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Lillebror på 5 mnd har begynt å bite i puppen. :-( Han har fått 2 tenner nede nå, så det gjør jo noe inni hampen vondt da. I går bet han 3 ganger, i samme puppen, og har vondt ennå. :-( Noen som har noen tips? Holder nok ikke ut ammingen mye lenger hvis han fortsetter i samme stilen, syns nå han kunne ha kutta ut det tullet der noen måneder til. :-)
Tyra01 Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Har ikke noen gode råd selv, men husker mamma fortalte at broren min bet henne i puppen da han var ca 7 mnd gammel, og da sa hun stopp med en gang, og sluttet med ammingen... :/
las chicas Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 jeg har ropt ut i smerte flere ganger (ikke med vilje, men du har rett i at det er sinnsykt ondt). hun har sluttet å bite nå.
Shauri Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 har hørt flere som har fått babyene til å slutte å bite ved at de har hylt/skreket høyt i smerte eller ved å klype babyen i kinnet... men jeg synes det høres brutalt ut... Dersom gutten min begynner å bite når han får tenner tror jeg nok at jeg kutter ut ammingen
November_rain Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2010 Tro meg....her hyles det høyt når han biter. :-) Men ser ikke ut til at det har noen effekt nei. Har gitt han en sjanse til, hvis ikke så er det nok slutt på ammingen. :-( Klyping blir for brutalt, uff stakkars liten. Gruer meg til hver amming nå, vet jo aldri når han vil slå til.... :-)
Elinlita Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Hva med å bruke et slikt plastskjold da? En baby på 5 måneder suger jo så effektivt, så hvis han går med på det så er du hvertfall reddet en stund til. Synd å slutte med ammingen så tidlig hvis det funker og man trives.
Vannmann35 Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Vesla her har faktisk to ganger bitt meg til blods med den ene lille tanna hun har... Det var ikke godt! Etter det begynte jeg å si høyt Au! og rive henne vekk fra puppen med en gang hun bet litt, da begynte hun å skjønne at det ikke ble pupp hvis hun bet... Men har funnet ut at hun synes det er litt gøy å bite meg også... Hun biter litt og jeg ser på henne og sier "nei, ikke bite mamma", da smiler hun lurt og biter litt til, men ikke så hardt... Får hun et nei til da, så slutter hun heldigvis - inntil neste gang...
kladde Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 aau.. det er vondt! Skal liksom være slutt på såre pupper når babyen er så gammel.... Hadde samme problem med eldstemann. Klarte å få slutt på det ved å følge intenst med når hun spiste. Hun bet ikke når hun sugde aktivt men tok liksom en liten pause før hun hogget til - det var gjerne på slutten av måltidet. Ved å følge med kunne jeg forutse når hun skulle bite og putte inn lillefingeren i munnviken. Og et annet råd er å avslutte måltidet med en gang han biter! Med meg varte vel bitingen i ca. 1-2 uker før det ga seg.
November_rain Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2010 Ser ut til at han fikser dette på egenhånd nå. Etter 3 dager med biting har det nå blitt full puppenekt. Han hyyyyler bare jeg nærmer meg med puppen. Så da er det kanskje ikke meningen at vi skal fortsette...? Utrolig trist, selv om vi har slitt veldig på veien og det har vært mye frustrasjon.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Huff, det er ikke godt.. Min lille på 9,5 mnd har allerede 8 tenner.. Og han KAN bruke dem;) Har nettopp sluttet med puppen av denne grunnen og han skulle bare kose på natta. Men han biter ellers også. Ogg det er når han skal kose. Han holder hardt hardt rundt halsen min og biter seg fast i skuldra. Har også kosebitt meg på armene. Blir helt blå. Stakkar han blir så overraska og redd når jeg roper au... Er vel kanskje dette som er ekte "lovebite"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå