Gå til innhold

Vært på innvendig ultralyd og der..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble det påvist masse cyster på eggstokkene. Så det forklarer saken veldig godt. Har ikke vært her på mange mnd, så det er på tide og gjøre om profilen. Tror det het PCO.

Jeg er kjempeglad for at jeg vet hva årsaken er! Så om noen mnd blir det da evt pergokur!!:D Gleder meg stort!:)

Å ikke minst, klarte teorien etter 11 forsøk, så det er stort!:) Plagdes veldig.

Sikkert mange her med spirer i magen nå:)

Men det blir meg og, håper jeg er gravid innen året her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har også PCOS. Var heldig og fant ut av et før vi ble ordentlig prøvere, så gikk rett på pergotime!

Klaffet på 2. enkle kuren for vår del (pluss en pausemåned i mellom). Så nå er jeg 5.uker på vei!

Veldig deilig å ha en diagnose å forholde seg til! Og pergotime er til god hjelp for mange!!

Lykke til :)

Skrevet

Godt å vite hva som er i veien ja.. :))

Jeg ble kvitt mine cyster ved hjelp av akupunktur.. Tar nå fotsoneterapi :)

Vil også anbefale Efamol (nattlysolje)) som hjelper GODT på hormonbalansen.

Har holdt på i over 2 år selv, så vet hva venting er... :-s

SELVSAGT blir vi gravide i år !! ;))

Lykke til !!

Skrevet

Jeg har jo venta så lenge på å gå til legen, da jeg synes det er utrolig flaut å prate med de.. Men de henviste brevet mitt i sept og fikk time 26 mars.. Så det er LANG ventetid! Men jeg har grudd meg så innmari til undersøkelsen, men det gikk jo greit som bare det! Åsså har jeg en kjekk lege i tillegg;) hehe...

Så nå skal jeg ta blodprøve på dag 22 for å se om jeg har eggløsning, å på dag blødedag 3. Så må vi bestille time til sperm analyse.

Spennende tider i møte!:-D

Skrevet

Hei jeg har selv pco, det er ganske så stor forskjell på det og pcos!

Har selv prøvd på nr 2 i 2 1/2 år nå, så føler så inmari med deg.....

jeg har også godt på pergo hadde ikke så veldig god effekt her i gården, men går nå til akupunktur og fotsone terapi det hjelper veldig på syklusen! anbefaler deg det:)

Det er ikke vanlige cyster du har, men mange små cyster som kommer siden kroppen ikke slipper eggene og de blir da bare "lagret" der!

Lykke til videre:)

Bare å spørre hvis det er noe du lurer på!

klem fra

Skrevet

Sier du det ja.. Kanskje jeg ikke skal ha så store forhåpninger med pergo da.. Fikk du noen bivirkninger av pergo?

Vet jo veldig lite om PCO, men han sa at jeg hadde masse små cyster på eggstokkene. Men det er vel som du sier da:)

Ser du er mamma fra før, slet du med henne og?

Måtte dere ta en sædanalyse før du ble sett på pergo?

Skrevet

Jo det må du ha, kan jo være at pergoen virkelig gir deg en super EL;D

Fikk litt bivirkninger, følte meg som en dame i overgangs alderen også sov jeg veldig dårlig. men det jeg fikk mest bivirkninger av var provera, måtte gå på det på forhånd for å få en mens blødning.

men biirkningene var helt overkommelige. jo også fikk jeg skikkelig kraftige mens smerter etter pergoen...

Slet en del ja, så fikk time til utredning på sykehuset. men da hadde vi jammen meg blitt gravid helt på egenhånd:D he,he er ikke det typisk da;)

vi tok en sædanalyse da ja, sambo har utrolig bra svømmere så tror det hjalp veldig for oss!!!

de vil jo at dere skal ta det sånn at du ikke går på pergo forgjeves. er jjo en slitsom kur og masser av hormoner som blir påført kroppen.

tok du en hormon prøve også?

Skrevet

Pergoen virker vel ikke likedan på alle. Men er det noen mulighet for å sykmelde seg pga alle bivirkningene? Er det en god nok grunn? Sliter litt med syklusene jeg og. 50 dager var den på sist nå! Men hu kommer no isåfall=)

Typisk det ja;)

Samboeren min gruer seg virkelig til den sædprøven, han synes det blir ekkelt å stå på et do å gjøre sitt i det glasset:p Men helt sikkert verre for meg som måtte ligge å skræve foran legen da =p

Hormonkur ble ikke tatt nei. Han tok en innvendig ultralyd og så tok han en klamydiaprøve, alikevel om jeg har kun hatt en partner iløpet av mitt kjæresteliv.

Skrevet

Jeg fikk overhodet ingen bivirkinger fra pergotimen. Så får håpe du er like heldig som meg! :)

Skrevet

Hei sann..Jeg er helt ny her inne. Så ønsk meg velkommen :P

jeg å min kjære har prøvd å bli gravid i 4 år uten hell. Og har nå endlig truffet på den legen som tok oss på alvor, slik at vi kunne få den hjelpen vi trenger. Så nå er jeg så å si ny opperert, og alt skal fungere som det skal.(-jeg kunne gå 3-4 mnd uten mens) Har fått beskjed fra legen at det er GODE sjangser på å bli gravid i de neste 6 mnd.

Så nå er vi optimistiske!! :D

Jeg har også PCOS. Så skal til legen i mai. Å da blir det muligens pergo på meg å =)

Skrevet

Velkommen skal du være=) Er du gammel du da?

Så fint at dere har fått hjelp da!:-D Jeg var veldig skeptisk for legene, men nå går d jo mye bedre=) Ny operert? Hvorfor? Tatt bort cyster? går som regel 2 mnd uten mens jeg. Slitsomt.. Håper at det klaffer snart for dere!

Skrevet

Tusen takk, jeg 26 år. =)

de har fjernet 3 cyster i magen og en polypp i livmorhulen. de har også sjekke om eggledene er åpne. fjernet også Mange umodne egg. så nå er det bar å kjøre på :P Det er slitsom å ikke ha mens ja.. man blir jo så usikker. Så vi hadde gidd opp på ett vis da ingen leger tok oss på alvor. men endelig fant vi den rette :)

Skrevet

Såpass ja, det var da veldig! =.O

Så fint at dere fant den rette da=) Får virkelig håpe at det klaffer for dere nå som du har fjernet de da:) Unner ingen å være ufrivillig barnløs!

Skrevet

masse lykke til til dere også.. må bli på tide med en ordnings :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...