Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig lei meg nå, og vet ikke helt hvorfor... Hadde litt brunlig utflod på papiret i dagtidlig. Det var liksom sånn som på slutten av mensen. Hadde et trøblete svangerskap sist, med mye blødninger osv.

Mer murringer igjen idag, har ikke hatt det på ei stund.

Noen som har noen opplevelser med dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt noe av det dette svangerskapet, men har lest om maaaange som har hatt det her inne, og de fleste har det faktisk gått helt fint med! Ring lege å få deg en ul, så du slepper å gå og bekymre deg!

Lykke til!!

Skrevet

Heisann!!

Jeg er i uke 10 og jeg har også fått brunlig blødning, ser ut som slutten av mensen...

Ringte fastlegen på fredag. Han sa at visst der va kraftig magesmerter var det ganske sikkert en spontan abort og da var ikke fosteret leve dyktig..

Jeg har ikke magesmerter,men litt murring nede til høyre..

Har lest veldig mye på internett di siste dagene og der står det at det er ganske normalt å få det..

Men jeg forstår deg meget godt for selv om jeg har lest at det kan forekomme er jeg selv ganske stressa i hodet av det hele..

Håper at det ordner seg :)

Skrevet

Jeg har snakket med en lege, og fikk beskjed om å ta det med ro, og ikke ha samleie..... Gode råd lissom... Fikk ikke tilbud om noe, skal ringe tilbake om det forverrer seg eller kommer mer. Er et par timer siden det har kommet noe brunlig nå. Håper av hele mitt hjerte at det har gitt seg, og at det ikke er noe å bekymre seg over.

Har mensmurringer, slike som kommer og går uke etter uke, så det er helt greit. Er ikke øm i puppene lenger, men det var slik i forrige svangerskap også. Ømt de første ukene så gikk det over.

Gørr start på påsken...

Skrevet

Hei igjen!!!

Nå har jeg vært hos legevakten...

Legen prøvde å hørra etter fosterlyd,men fant ingen og det var pga det for tidlig meinte han..

Han sa også at han anbefalte å holde seg vekke fra sex og tunge løft..

Måtte jo levera urin prøve på sparket... Der viste det at jeg enda er gravid,men at jeg hadde noen bakterier i urinen... Så snakk om å bli enda mer stresset.. Hadde hjelp av ei kjempe hyggelig sykepleier og hun sa at hun skulle snakke med legen og la meg få en henvisning til ultralyd i morgen...Så nå e det mer elle mindre bare å vente.

Har snakket med samboeren min og blitt enig om at jeg ikke går på jobb først i måren,blir hjemme og prøver å komme til poliklinikken fortest mulig.

Skrevet

Jeg hadde det i uke 9 forrige svangerskap.. Fikk ultralyd med en gang.. Og da var det MA. Hadde ikke vært liv der på noen uker da. Desverre.. Hadde ingen spesielle smerter, bare bittelitt brunt utflod.

Men mange som har brunt utflod uten at det er noe spesielt. Så lykke til :)

Skrevet

ja det var jo ikke akkurat lystig lesning...er jo det samme med meg, bittelitt brun utflod, har ikke skjedd n oen ting på ei stund nå, jeg har konstante mensmurringer nå, men ikke vondt . Uff for en kjedelig dag.

Skrevet

Hei!

Hva er MA forkortning på?

Bellamora... for at du skal klare å roe deg ned hadde jeg gått til legevakten i dag..

Det hjalp meg mye..

Jeg har ikke hatt mindre symptomer på graviditeten... har enda ømme bryster og en mega sterk luktesans..

Skrevet

Hei!

Hva er MA forkortning på?

Bellamora... for at du skal klare å roe deg ned hadde jeg gått til legevakten i dag..

Det hjalp meg mye..

Jeg har ikke hatt mindre symptomer på graviditeten... har enda ømme bryster og en mega sterk luktesans..

Skrevet

Kjære deg, jeg vet så altfor godt hvordan du har det nå......

Husk at brunt blod=gammelt blod, det kan komme av så mye...gjerne et blodkar som har sprukket lengre inn i skjeden ved f.eks sex!

Jeg hadde brunaktig utflod for 3 uker siden, og så 2 uker etter....første gang kom det i forbindelse med sex, neste gang fordi jeg stresset mye og løftet tungt (vi skulle på helgetur, pakket i bilen og shinet huset).

Med en forhistorie med en MA og en SA var jeg sikker på at det nå var i ferd med å gå galt igjen....var helt sikker på det, selv om jeg ikke hadde smerter eller friskt blod!

Var hos Jordmor på fredag, først og fremst for å få henvisning til UL for å få konstantert at jeg hadde mistet....jeg var 10 uker da!

I stedet for fant jordmoren en hjertelyd, det var altså liv der inne alikavel.... :D

Hun kunne også fortelle om at det var ganske vanlig med brun utflod og at den i seg selv ikke er noe å bekymre seg for...kommer det friskt blod med klumper, med eller uten smerter (for det er individuelt), kan det være tegn på SA/MA...

Mange har faktisk blødninger/brun utflod i f.eks uke 4, 8 og 12....som er når mensen skulle vært, det skyldes visstnok hormoner som gjør at det fremdeles kommer blod og det er helt ufarlig! :D

Er du bekymret og føler du trenger svar, synes jeg du skal kontakte legevakt/fastlege/jordmor og få rekvirert tidlig UL...vil ikke anbefale at dere forsøker å finne hjertelyd så tidlig, finner dere den ikke da blir du bare enda mer stresset....er ikke vanlig å finne hjertelyd med doppler før i uke 12-14!

Håper du får positivt svar så fort som mulig...for det er ingen verdig å gå rundt med slike bekymringer!

Klem

Skrevet

MA = MA står for ”missed abortion” eller ”retinert foster” og betyr at det avdøde fosteret eller riktigere sagt svangerskapsproduktet blir liggende i livmoren uten å avstøtes.

Skrevet

Takker for forklaringen :)

Er helt enig det er ikke verdig for noen å gå rundt å lure på om det er en abort eller ikke....

Men må ærlig si at det er stor forskjell... Jeg ringte fastlegen på fredag og forklarte situasjonen. Han sa bare ta det rolig og slapp av... Det var jo ikke så enkelt om jeg skal si det slik..

Ringte i dag til legevakten forklarte igjen situasjonen.Damen jeg snakte med sa at det sikkert ikke va noe galt,men om jeg ønsket det kunne jeg komme til legetime... Takket ja til den timen,og så fikk jeg henvisning til ul i morgen....

Syns det var stor forskjell på lege og legevakt på det å ver behjelpelig. Jeg mener at legen skulle sagt at jeg kunne få komt inn til di med engang...

Jeg har fått roet håvet mitt mye,men e enda litt stresset for morgendagens svar...

Skrevet

hei alle sammen. takker for alle deres innlegg.

Jeg har nok roet meg ned litt. Har ikke hatt noe utflod eller blødninger siden i dag tidlig. Det var egentlig veldig lite, men npk til å bli litt redd. har hatt mensmurringer i hele dag, føles som mensen kommer når som helst, men det er jo ikke uvanlig. Så vet ikke helt hva jeg skal tenke å tro!

. Jeg har en ultralyd time om noen uker pga problemer i forrige svangerskap. Men tenkte jeg skulle ringe fastlege imorra og få han til å pushe på litt.Har veldig lyst til å finne ut om alt er bra, og med tanke på forrige svangerskap syns jeg at jeg fortjener det.

På legevakten idag var det ikke så mye hjelp å få annet enn at de rådet meg til å se an og ta det med ro, og det har jeg gjort. Henvisning til UL må vel uansett gå gjennom fastlege, så håper det er mulig å komme inn denne uka.

Ha en fin kveld alle sammen.

Skrevet

Hei igjen!!!

Godt at du har roa deg ned :)

Jeg fikk henvisning til ultra fra legevakten. Så jeg må ringe sygehuset selv i mårå og få tid til ultra..

Men di sa og at jeg var nødt til å ta kontakt med fastlegen for blodprøver..

Så rekner nok me at fastlegen din skal klare å pusje det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...