Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullgutten min er 4 måneder og har begynt å våkne når jeg kommer og legger meg om kvelden. Mistenker det er at han lukter meg/melk som gjør dette. Før våknet han ikke for første nattmåltid før i 1-2 tiden og neste i 3-4 tiden før frokost i 6 tiden, men nå i det siste har han våknet oftere og oftere.. først når jeg legger meg i 22-23 tiden, deretter kl 1, kl 3 og kl 5-6. Tviler på at det er ny økeperiode for han spiser ikke oftere på dagtid.

Hadde håpet å få han inn på eget rom etter påske, men hvis han fortsetter å våkne så ofte vil jo det bare bli stress? Eller kan det være at han da sover bedre siden han ikke kjenner lukten av meg/melk? Hvilke erfaringer har dere?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Prøv! Jeg tror nemlig også det er sånn at vi forstyrrer babyens nattesøvn. Jeg og småen sover på samme rom, vi og, og han våkner gjerne 2-3 ganger per natt. Trøtt som jeg er, legger jeg han til puppen, men det er veldig tydelig at han egentlig ikke er sulten. En gang hadde jeg barnevakt hjemme hos meg, og da sov han som en stein 12 timer i strekk, og jeg tror det er fordi han fikk rommet for seg selv :-) Han sover gjerne 7-8 timer i strekk før jeg går og legger meg, og etter at jeg har lagt meg våkner han hver 2.-3. time.

Hadde jeg hatt et til soverom skulle jeg flyttet han over, jeg og.

Skrevet

Huff slitsomt - men det er ganske vanlig å ha slike perioder i 4-måneders alderen. Babyen spiser gjerne dårligere om dagen fordi det er så fryktelig mye interessant å følge med på. Plutselig har han blitt oppmersom på alt det spennende som foregår og har ikke "tid" til å spise. Det må han ta igjen om natten. Har hatt det på samme måte med begge mine. Det har vært en fase som har gått over forholdsvis raskt. Et tips er å prøve å roe ned i ammestundene på dagen slik at han får spist mer - gjerne amme på et mørkt rom uten stimuli eller rett før/etter en lur mens han halvdøser.

Det kan jo hende eget rom hjelper, men hjelper det ikke så blir det jo ekstra slitsomt å skulle løpe så langt :)

Skrevet

Kjør på. Piraten vår havna på eget rom når hun var 4 mnd. Nå er hun straks 7 mnd og det har gått som en drøm hele veien. Hun sover bedre og det gjør vi også. Hun er likevel ikke lengre unna enn at jeg hører henne når hun rører på seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...