Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Jeg vil gjerne reise så snart som mulig etter bryllupet. Vi gifter oss første helg i september og vil kaste oss på et fly rett etter og bare kose oss noen uker i sol og eksotiske omgivelser. Jeg er nå redd for at det er regn overalt, de fleste reise på vinterstid til Asia bl.a. Er det noen her som kan gi oss tips til eksotiske områder hvor været er bra i september? Mexico f.eks er det bra da? Uff, jeg er rådvill. Tar imot alle r¨åd med takknemlighet!!
Minimo <3 Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Vi var på bryllupsreise i Roma i slutten av september i fjor! Det var fantastisk Vi hadde 30-40 grader da hehe.. hadde pakket en del høstklær, så det var jo ganske hoooot
Pinnus Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Sør-kysten av Kreta er utrolig vakker og har 25-30 grader på den tiden. Men aner ikke hvordan man kommer seg dit... Er ingen som har charterreiser dit tror jeg, så må vel fly til chania eller hersonissos og så komme seg derfra.... Høres ikke så eksotisk ut, men er nydelig der. Har vært på den dominikanske republikk og Zanibar i regn-tiden, er fantastisk det også, men en del dager med regn ble det jo. Tror september ligger ganske midt mellom sommer og vintersesong hos feriearrangørene. Kanskje en romantisk storby sør i Europa som Minimo anbefaler er det beste alternativet på den tiden? Har ikke vært i Roma selv, men både Nice, Cannes, Paris og Monaco er flotte byer med fint vær på den tiden Masse lykke til med valget og bryllupet!
Minimo <3 Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Roma var helt fantastisk! men man må virkelig elske storbyer og ha rikelig med penger for shopping! Roma ligger jo midt i Italia, så ikke mye kyst og sånt, men mye historie og sånt! og det er jo en fantastisk opplevelse! vi opplevde alt vi ville i løpet av 3 dager.. dag 4 var bare kjedelig for oss! desverre.. men det er utrolig nydelig der!
Pinnus Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Hvilken type tur er du ute etter egentlig? Ligge på stranden og slappe av, eller oppleve og reise rundt-tur? Dette er jo litt vesentlig for hvor man reiser:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Jeg vil ha både avslapping og opplevelser! Har tenkt litt på Asia, men er redd for regnperioden. Er det noen som har opplevelser med eks Thailand i september? Vil ha sol også.. Hvor får man mest sol i september i Asia som egner seg for bryllupsreise? HI
Pinnus Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Asia er den eneste verdensdelen jeg ikke har vært i, så kan dessverre ikke hjelpe deg der Men lykke til:)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Maldiverne er stabilt med en behaglig tempratur året om. Klimaet på Maldivene er subtropisk. Temperaturen er nesten lik året rundt (29 - 32 grader), derfor egner Maldivene seg som feriested hele året. Luftfuktigheten er i gjennomsnitt ca. 80 %. Du vil alltid ha en sval bris ute på hotelløyene. www.mantareiser.no Håper dette hjelper=)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 jeg var på seychellene i midten av september. da var det perfekt klima der. og virkelig et paradis, skikkelig romantisk!! 27 grader hver dag. du finner mer info om det på mantareiser.no
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Seychellene! Vil du være "garantert sol hver dag" så er ABC-øyene å anbefale!
Studine mevik Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Selv om det er regntid i mange av de eksotiske områdene i asia på den tiden, så betyr ikke det at det regner hele tida. Vi var i thailand i september noen år før tsunamien skjulte over landet og hadde stort sett strålende vær. Det var varmt og så kom det kanskje et regnskyll i løpet av dagen som var over på 5min. Det er jo ikke garantert at det er sånn akkurat de ukene dere skal reise og værforholdene kan man ikke forutsi 100% uansett, men vi hadde det velidg fint den gangen i hvertfall
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Vi reiser til Kanariøyene, de sier det skal være godt vær der på den tia. (vi selv reiser i slutten av juli, 4dager etter bryllupet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå