minnimus83 Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 hei hva tid er det vi får innkalling til time hos jordmor?
Frk Marge Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Du får ikke innkalling fra jormor. Du må ringe og bestille timene selv
minnimus83 Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2010 men når er det normalt å ringe inn `?
Frk Marge Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Det er helt opp til deg Med nr en fulgte jeg "skjemaet" og var mest hos lege. Med nr 2 hadde jeg dobbelt så mange kontroller siden jeg fikk svangerskapsforgiftning med den første og gikk da mest til jormor andre gangen. var bare hos lege for de rent kliniske tingene, ta blodprøve osv. Følte selv jeg fikk mye bedr hjelp og støtte og info hos jormor Hvor langt er du kommet da? Mellom uke 10 og 14 ville jeg iallefall fått en time
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Så kjekt at du er gravid:) Gratulerer til dere! Du skal med rett først ta kontakt med fastlegen din for time. Dette skal gjøres i eller før uke 12. Her skal de sjekke alt alt står bra til med mor og barn. Du vil få tatt dine første blodprøver som gjelder for alle gravide. De finner ut av blodtype ect. Du kontakter selv jordmor. Dersom det ikke er noen ekstraordinære behov skal du ikke til jordmor før i uke 24 (nye regler pga dårlig kapasitet). Deretter skal du til jordmor 1 gang i mnd. Etter uke 36 går du hyppigere. Du kan også velge om du heller vil gå kun til fastlege eller om du vil gå annenhver gang. Dette er valgfritt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå