#lela# Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Står at det er lurt å starte med dette nå, at de kan få et par tre teskjeer nå i starten. Gir dere disse teskjeene i flaske? på skje? ;-P
Gjest eelis+kian Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 På skje, men det er mest fordi han ikke tar flaske :-)
På'n igjen! Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 He,he, her har du meg igjen, skal da ikke være nødvendig med vann til en 3 mnd gammen baby? Jeg begynte å tilby vann til mine to da de var rundt 7 mnd og godt i gang med fast føde. Lot dem nippe/lepje av en liten kopp, men ingen av dem var spesielt interessert før etter noen uker med prøving. Det jeg har lest er at man kan begynne å tilby vann når de får fast føde, for å venne seg til smaken, siden både mm og mme har en søt smak. Mine er begge glad i vann selv om jeg ikke begynte så tidlig!
respektatauten Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 jeg gi fra glass, hun vil ikke ha vann på flaske fordi det ikke smaker melk:) jenta er 4 månder og det går kjempebra:)
Lemonia Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Det er ikke nødvendig å venne en tre mnd gammel baby til vann. Så små barn trenger ikke annen væske enn mm/mme. Selv begynte vi ikke med vann før rundt 6-7 mnd , da fikk han tutekopp, og det var aldri noe problem, det er den eneste tørstedrikken han får (han er nå 16 mnd) og liker det godt.
#lela# Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2010 Tusen takk for svar:-) Alltid godt å høre fra noen med erfaring:-) Var faktisk på dinbaby.com jeg leste det med vann ( under "Første leveår (som np er flyttet og ligger på KLikk sine sider..)). Der sto det at det allerede nå kunne være lurt, slik at de kom til å like det senere. Men er sikkert som dere sier, at de vil like det selv om vi ikke prøver så tidlig som nå. Enig i at 3 måneder hørtes vel tidlig ut. Man leser jo så mye... ;-) Takk for svar
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har gitt ham vann (kokt og avkjølt) siden han var 3 uker. Har hatt en skrike baby, så han har fått noen dråper inni mellom på kvelden (det er da han skriker mest) Han fikk dette på flaske (en sup nå og da) og roet seg godt ned. Vannet har da vært romtemperert sånn ca. Han vil ikke ha det rett fra kjøleskapet, dette er for kaldt. Er jo bare å prøve. Vann er jo ikke skadelig.
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Jeg forsøkte å gi jenta mi på 3,5 mnd litt vann i går, etter at hun prøvde febrilsk å drikke av badevannet sitt Hun fikk litt vann i munnen da hun sprellet i baljen sin og prøvde etter det å legge hode på skakke for å slurpe i seg mer..hehe.. Vann på flaske var derimot ikke like interessant Hun smattet og smilte, men ville ikke drikke skikkelig fra flaska! Greit med noen dråper på leppa innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå