desembermamma2010 Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Hei og hå. Jeg er født i 87 og er førstegangsgravid. Jeghar etter en del "googling" sett at det er ulike meninger om hvordan man regner ut terminen. Det blir selvsagt bare en foreløpig termin i første omgang, men greit å vite hvor langt man er på vei. Jeg hadde 1.dag i siste mens lørdag 13 februar, så etter mine beregninger er jeg 6+0 uker i dag. Stemmer det?? Januar mensen var fra 9-14 januar så det gikk mer enn 28 dager mellom januar mens og februar mens. Derfor jeg blir så usikker på om jeg er 6+0 eller om jeg er mindre på vei?? Håper på svar fra noen der ute. Har ikke fårt legetime før 19 april. Det er lenge å vente når jeg er ny i "gamet". God helg til alle!
*Baby#3* Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Leger regner ut termin fra første dag i siste mens. Men det blir bare riktig hvis man har 28 dagers syklus. Hvis man vet nøyaktig når eggløsning er er det lettere å vite termin. Men uansett får man jo vite terminen på ultralyd. Jeg hadde eggløsning 24.feb, og er 6+4, så kan tenke meg at du er 6+0. Jeg hadde første mensdag 9.feb. Men hvis din eggløsning var senere så er du litt mindre på vei. Bare regn 6+0 nå, så om du blir satt noen dager tilbake på vanlig ultralyd så gjør jo ikke det noe. Det er jo i begynnelsen hver dag teller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå