Gå til innhold

Hvor kjøpe lekehus/lekestue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å ha i hage. Av tre med dør og vindu. Noen som selger slikt på tilbud nå? Hvor kjøpe billigst?

Skrevet

Vet ikke hvor de er billige, men Maxbo, Byggmakker, Montér, Plantasjen o.l. selger slike du tenker på.

Skrevet

På Finn.no selges de brukt, men noen av dem må man nok ha kran for å flytte og det koster endel vil jeg tro. Men det går det jo an å sjekke opp i.

Jeg er også ute etter lekehytte til mine, kjøpte i plast ifjor, men tålte ikke vind og vær så nå vil jeg og ungene ha en i tre som tåler masse! Skal sjekke ut de stedene som anonym over meg skriver om.

Skrevet

Felleskjøpet 6990,- (200 cm x 270)

Plantasjen 5990,- (170 cm x 240)

BM 7290,- (samme hus som Felleskjøpet)

Maxbo 6390,- (tilbud) Lekehuset Ole (200 cm x 270). Lekehuset Pelle er mindre (166cm x 215), koster 7490,-

Skriv gjerne på dersom noen kommer over andre steder og billigere priser.

Skrevet

Supert at du la ut prisene, søkte på nettsidene deres etter lekehytte, men fant ingen priser. Har du kjøpt?

Skrevet

Du må søke på lekehus. Nei, har ikke kjøpt. Er alt for mye snø i hagen enda... Vi har forskjellige venner som er snekkere og en bekjent som jobber på BM. Skal høre om det er noen som kan gi oss litt rabatt... 3 av stedene selger jo det samme lekehuset, så da er det jo lett å sammenligne priser :-)

På rkc.no ser du ulike typer. Maxbo selger disse.

Skrevet

Billigste er å bygge selv. Tegninger, materiallister og og gode byggbeskrivelser finner du på biblioteket. Har de ikke, kan de skaffe fra overordnet bibliotek.

Og husk: Det er i dag ganske strenge regler for å sette opp lekestue! Den skal være 4 meter fra tomtegrense, 4 meter fra hus-/garasjevegg, maks 2,5 m høyt fra bakke til møne, og du har avmeldingsplikt til kommunen innen 30 dager etter fullføring. Oppfyller du ikke kravene anses den som ulovlig oppført tilbygg og kan rives når som helst av kommunen - for din regning! Og: Du har faktisk ikke lov til å sette opp lekestue dersom du har mer enn to tilleggshus (fra vedskjul til garasje til lystpaviljong!) fra før på eiendommen! Uten full byggesøknad, nabovarsel, autoristert ansvarshavende for bygget etc: Se her:

http://www.sa.no/lokale_nyheter/article3096250.ece

Og reglene er en del strengere i dag enn da denne artikkelen ble skrevet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...