Gå til innhold

Hva kan jeg lage med kyllingfilèt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag?

Fortsetter under...

Skrevet

strimle fileten og stek den, legg til siden.

finhakk bacon og stek sammen med finhakket løk. blande i en boks hakkede tomater og en boks philadelphia. salte peppre og ha i basilikum.

ha i kyllingen og la småkoke i noen min.

servere med ris.

Skrevet

Fylt kyllingfilet, er nydelig. Da tar man det man har, men jeg pleier å skjære de slik at man får fyll inni midten og steke fileène raskt i panna sånn at de er brunet litt.

Så tar jeg en skål og blander i forskjellige oster. Sinke/baconost på tube, philadefia, eller annen smøreost. Godt å blande i skinke eller bacon (stek bacon først) 1ss rømme og til slutt norvegiaost slik at den ikke renner. Pakk kyllingene sprekkfulle :) og krydre på utsiden og sett i ovnen. De blir så saftige med fyll som tyter ut. Alltid blitt godt mottatt her :)

Skrevet

takk skal dere hA=) noen flrer som har noe forslag??

Skrevet

wok

indisk kylling tika masala

kylling pesto med tagliatelle

Skrevet

Kan lage masse godt med kylingfile! :o)

*Tandori chicken med hjemmelaget nanbrød er kjempegodt!

*En favoritt her er å marinere kyllingfileene med ønsket krydder eller urter, stek de i ildfast form i ovnen, og server md rotstappe og couscous

*Har du rester vist har laget forslaget over, er det kjempegodt å skjere den opp i fine skiver og ha i salat! Vi bruker salat av en eller flere sorter, anans, mango, nøtter, paprika, agurk, mais, tomater, pasta osv. og serverer med en god hvitløkssdressing eller tzatziki fra Tine meierine, + balsamici dressing og hvitløksbaguetter. Det er NAM NAM d!!

*Du kan også skjære de i strimler og steke de i en stor stekepanne eller gryte, krydre med litt karri, pepper og koriander og litt kikoman. Bruk Toro karrisaus som du rister ut i litt vann og hell over. Serveres med ris eller couscous og salat og godt brød. Godt og smakfult!

Annonse

Skrevet

I dag har vi hatt grillspyd med kylling..

Skjærte de i terninger og marinerte i en ferdig grillolje fra butikken, etter et par timer i marinade trædde jeg de på trespyd og grillet dem.

Serverte med båtpoteter, grillede grønnsaker (løk, paprika i flere farger og sopp) pluss en saus du liker.

Deilig :)

En annen ting vi kan lage med kyllingfilet er fløtesaus og båndspagetti. Da strimler vi kyllingen og steker i panna, legger til side mens vi steker grønnsaker (løk, sopp, paprika og squash). Har alt i pannen og heller på matfløte og buljongvann, jevner med meljevning eller maizena og krydrer med salt, pepper, soyasaus og ingefær. Serverer med båndspagetti og enten en salat eller baguetter.

Skrevet

En favoritt hos mine barn er chickenfingers: Skjær i biter, visp 1 egg og legg kyllingbitene oppi, bland grillmel og krydder, putt kyllingbitene med egg på i melblandingen og pass på at de blir helt panerte. Stekes i smør blandet med olje i stekepannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...