Gå til innhold

UL og terminbestemmelse?

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har nettopp fått time til første UL, 7. april, og da er jeg bare 17+2 så jeg vet ikke helt om de blir fornøyd ang. målingen...tror dere vi får ny time hvis de mener det er for vanskelig å sette UL-termin?

Og nederst i brevet fra sykehuset står det " bestemmelse av kjønn er ikke noe vi kommer til å bruke tid på"....sukk....tror dere virkelig de kommer til å unnlate å se etter, hvis vi ønsker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. kjønn.. så tror jeg ikke det nei ;) De fleste jordmødrene ser dette ganske med en gang, dersom ting ligger riktig til rette.. .

Grunnen til at de skriver dette er jo at det ikker noe medsinsk grunnlag for en UL.. og at folk deror er klar over dette... Noen synes jo dette er eneste grunnen til å ta UL da..

Skrevet

Det er ikke noe problem å se termin på en ul tatt i uke 18! Man skal jo ha UL mellom uke 17 og 20 og det er fordi forsterne er mest like i vekst i den tiden! Du vil jo være på korrekt sted i svangerskapet i forhold til det! Mem de kan måle fosterets vekst uanset når du skulle ha UL, de målte mitt når jeg var på UL i uke 11!

I forhold til kjønn så er det ikke det de skal se etter., De fleste ser etter det for det! men det viktigste med UL er å få sjekket at du har et friskt forster!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hmmm...begynte å tenke på at kanskje jeg ikke er så langt på vei som vi tror....det blir spennende å se på UL! Har jo nesten ikke fått noe mage, og enda ikke gått opp et gram i vekt....åh nei, enn om jeg blir satt flere uker tilbake, det blir så kjedelig! Er så utålmodig allerede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...