Gå til innhold

ny jobb og fastlønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg begynner i ny jobb med fastlønn 1 mai (har timelønn nå) bedriften holder stengt hele juli mnd....hordan fungerer dette? noen som vet?

Årslønnen min er 350 000 iflg. kontrakt, hva blir min mnd. lønn? og hvordan fungerer dette med feriepenger og fastlønn....siden jeg kun har jobbet der to mnd. før ferien taes ut får jeg vel ikke utb. lønn/feriepenger for juli heller da??

superdupertakknemlig om noen som vet kan regne ut hva jeg får imnd. og hva timelønnen min blir (37,5t uke) og hva jeg får den mnd.

jeg trodde det var så enklet som å dele årslønna på 12 for å finne mnd. lønna, men noen sier den skal deles på elleve mnd. og siste mnd. blir feriepenger----derfor jeg tror at jeg ikke får utbetalt penger for juli siden jeg ikke har jobbet dr mer enn en mnd.....( skjønner ikke dette jeg:(

noen som vet???

Fortsetter under...

Skrevet

Du får feriepenger fra ifjor i jun, i juli får du vanlig lønn. Brutto per mnd er ca 28.000

Skrevet

er ikke så sikker på det, det er vel årslønnen delt på tolv?

Skrevet

men da får hun vel ikke betalt for juli utbetalt i august fra den nye arb. giveren?

Skrevet

Du deler 350 000 kr på 1950 timer = 179,48 kr pr.time

Du vil da få ca. 30 000 kr brutto i mnd.

Feriepengene opptjener du året får så i år får du enten feriepenger fra en jobb du hadde i fjor eller du må ta ulønnet ferie når de har sommerstengt.

Siden du først begyner 1.mai vil du heller ikke neste år få fulle feriepenger fra denne jobben.

Men du har kanskje en annen jobb nå som du vil få feriepenger fra for januar til og med april?

Annonse

Skrevet

Årslønnen deles på 12. dette blir din bruttolønn i alle mnd utenom juni. I juni får du utbetalt feriepenger og ikke noe annet!

Alternativt i en del bedrifter er jo å ikke ta ferie, men....

Skrevet

Mnd.lønnen din blir kr. 350 000/12.

Vanligvis er juni både feriepengemnd og ferietrekkmnd. Ferietrekket er normalt for 5 uker (som du i dette tilfellet avvikler mesteparten av i juli), altså noe mer enn en ordinær mnd.lønn. Du vil slik sitte igjen i juni med knapt det du har opptjent i feriepenger året før. Slik vil du få ordinær mnd.lønn i juli selv om du har ferie.

Skrevet

ok takk, ja har heldigvis jobb som jeg får feriepenger fra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...