Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det påskeaften (lørdag om en uke) som er den riktige dagen å ta fram egget? Får ungene spise når de vil og hvor mye de vil?

Fortsetter under...

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg fikk alltid egget "i dag", dvs lørdag før palmesøndag når vi kom på hytta til besteforeldrene, det var bestemor som var eggesjef og fylte egg til alle ungene. De grådigste var da tomme nokså fort, men det ble ofte litt påfyll (bestemorprivilegium). Med egne unger er det annerledes, ikke før 1. påskedag - jeg har så mange meninger om jula at mannen har fått styre påsken... Så da blir det her som hos venninna mi da vi var små: Påskemorgen slukker sorgen, slukker sorgen med påskeegg. Jeg syntes alltid det var en kjip løsning, men ungene her vet jo ikke av annet.

Skrevet

Vi kommer til å gi neste lørdag (påskeaften), blir som lørdagsgodt bare pakket inn i et egg :-)

Skrevet

De får det på lørdag. De er så små at det er veldig begrenset hvor masse de får, dessuten skal vi være hjemme.

Når jeg var voksen-ungdom og bodde hjemme fikk jeg et stort egg som skulle være kos hele påsken en av de første dagene, men da kunne jeg fordele det litt selv =) Kommer nok til å gjøre dette til mine egne barn også, spesielt når vi skal reise bort.

Skrevet

Påskeegget for de på påskeaften, det fikk vi når vi var små også.

De får ikke spise alt med en gang, men det er som regel ikke noe problem for ungene mine er flinke til å spare godteri når dem har mye av det.

Skrevet

De får det på påskeaften, dvs de finner det. "påskeharen" pleier å komme på mine foreldres hytte å gjemme det ute i scootersleden, eller i snøhuler el.l.

Da blir det lørdagsgodteret. Eldste min er ikke noe flink å spare godter, har derfor ikke noe mer i egget enn de får en vanlig lørdag.

Annonse

Skrevet

Reknar med at ungane får egg på påskeafta om ettermiddagen. Må berre sjekke med dei vi skal på hyttetur saman med - at ikkje dei pleier å ta det ein annan dag.

Ungane kjem til å få ete/spare det dei vil, men dei får egg som er alderstilpassa i størrelse. Dei to på knapt 2 og 2 1/2 får bittesmå egg, 4 1/2-åringane får litt større. Blir ikkje veldig mykje snop inni, men det blir sikkert nok sidan dei ikkje er vant til anna enn ein sjokoladebit innimellom.

Skrevet

Jeg trodde det. Vi har eggejakt og påskeegg da.

Skrevet

Vi har påskeaften, påskemorgen fører til mye kvalme ;)

Noen i familien har erfaring med det, hehe.

Skrevet

vi har egg-jakt tidlig påskemorgen, slik var det da jeg var lita også:)

Men nå får barna flere påske egg, fra besteforeldre, og den får de "palme" lørdag...... :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...