Bellbaby Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Det er helt nytt for meg at gravide anbefales å holde seg unna parabener. Jeg har smurt magen og brystene med Spenol morgen og kveld under hele forrige svangerskap (han er nå 2 år gammel), og har frem til nå gjort det samme i dette svangerskapet. Da jeg nå leste om parabener, sjekket jeg Spenolflaska og ser at den inneholder 2 forskjellige; Methylparaben og Propylparaben. Kunne aldri forestilt meg at Spenol inneholdt noe som helst "farlige" stoffer, for meg har det vært innlysende at den er trygg.. Nå ble jeg veldig bekymret (jeg bekymrer meg veldig lett også), ikke noe jeg får gjort med forbruket frem til nå. Håper bare ikke det vil påvirke sønnen min i fremtiden, og heller ikke lille gutten i magen. Den går ihvertfall rett i søpla nå! Noen som vet noe om dette, evt. kan berolige meg litt? Og noen som vet om bra kremer under svangerskapet, uten at det koster skjorta?
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Oj det var nytt for meg også. Jeg ble faktisk anbefalt å bruke spenol av jordmor. Jeg kom heldigvis aldri lengre en til apoteket der de solgte Decubal -den inneholder i alle fall ikke parabener. Når det er sagt er det ikke alle parabener som nødvendigvis er farlige. I følge grønn hverdag er det så vidt jeg husker methyl -og ethylparabener man skal holde seg unna. Du må uansett slappe av, vi får i oss mye rart i løpet av livet. Dette med parabener er noe omstridt og ikke ulovlig i hudpleieprodukt.
Bellbaby Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2010 Takk jaja11 :-) Hadde det vært sååå farlig ville det vel vært tatt bort fra markedet. Og hvis jordmor i tillegg anbefalte det, kan jeg føle meg litt "tryggere". Men uansett er jeg av den hysteriske typen under graviditeten, så jeg går over til en annen krem for å være på den sikre siden. Da blir det kanskje Decubal på meg også :-)
vero:o) Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 naida du må slappe helt av er ikke farlig,bare bytt krem du så får du ro,selv om det ikke er farlig... tviler sterkt på at det er noen som helst kremer som kan skade fosteret på noen måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå