Gå til innhold

Tvillingvogn

M m/baby i magen

Anbefalte innlegg

Hei,

Er nå 21+5 og er i full gang med å prøve å finne ut hva slags vogn vi skal ha.

Har falt litt for emmaljunga twn city cross. Men jeg leser så mye negativt om den. Noen som har noe å komme med her, både posetivt eller negativt.

Hva slags vogn skal dere ha?

Grunnen til at vi heller mot en sånn type vogn, Er at vi bor på landet, Med både asfalt og grus rundt oss, og da er det ikke bare bare med tre-hjulinger og vogner med små hjul. Har også tenkt på at jeg vil ha dem mot kjøreretningen når de er små...

Fortsetter under...

Hei:) Ja i og med at du bor på landet så er det kanskje like greit med ei sånn vogn.. Dette fordi den blir veldig tung å løfte opp og ned fra bilen:) Jeg bor i en by og det ble easy walker på oss.. den er lett og enkel å trille.. åsså er den ikke så brei så den kommer seg inn gjennom vanlige dører.. Lett å styre er den også.. Den var på halv pris så derfor vi valgte denne vogna. Hadde tenkt på oth før vi tok det endelige valget.. :) Jeg gleder meg MASSE til trilleturer nå:)

Hei :)

Jeg har også vært veldig i tvil om hvilken vogn jeg ville ha.

For min del har jeg kommet frem til at jeg skal skaffe meg en Emmaljunga City cross ettersom det er den beste vogna for min del og at jeg i tillegg kan ha dem begge kjøreretninger, det er sikkert litt negativt med at den er litt tyngre enn de andre, men det bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge jeg er fornøyd med den så ønsker jeg den. Det eneste jeg syns virker litt negativt med den fra de er små er vel det at det er mykbager som må oppi. Jeg for min del ville helst hatt hard bag, men det er ikke alt jeg kan få :) Hehe..

Ellers har jeg stått i mellom TFK og Oth. De virker også greie, så jeg ønsker deg bare lykke til med vognvalg, og håper du blir fornøyd med det du kjøper :)

Hei! Jeg hadde emmaljunga twin city cross til mine første tvillinger. Synes den var god til å begynne med, men ble veeeldig tung å håndtere når barna ble større. Den er veldig lav og setter seg fast her og der, ikke så godt egnet i ulent terreng pga det. Den er også veldig tung å løfte inn og ut av bilen og det er vanskelig å få godt tak for å løfte den opp. Jeg måtte gå til kiropraktor og går fortsatt til fysio pga de tunge løftene :S Det er en veldig god og stabil vogn, men jeg valgte å bytte ut denne til mine neste tvillinger som kommer til sommeren. Til dem har jeg bestilt TFK twinner twist duo. Den er lettere både å løfte og håndtere og den blir mindre sammenlagt + at jeg får hardbagger!! Føler barna blir mye bedre beskyttet i hardbagger. Har hørt mye bra om TFK vogna og gleder meg til å ta den i bruk ;) Lykke til med valget;)

Vi undersøkte masse omkring vogn, og et av de viktigste kriteriene våre var at den var lett, at vi kunne kjøre den på skogsvei og asfaltvei, slik at vi kan gå turer med tvillinger og hund sammen, pluss at vi måtte ha plass i bilen til både sammenslått vogn og en stor hund.

Valget falt på TFK Twinner Twist Duo, vi har fått den i hus nå og babyene er rett rundt hjørnet. Vognen er enkel å håndtere, den er den som blir minst når man slår den sammen, bagene er lette og den kommer gjennom vanlige dører. Vi er kjempefornøyd med valget så langt.

På Tvillingforberedende kurs hadde de fleste parene valgt samme vogn.

Du finner demo video på denne vogna på Youtube.

Takk for svar damer

...ble litt usikker på emmaljungaen nå ja, så får bruke litt mer tid på å finne den rette vognen

Kunne egentlig tenkt meg en god gammeldags dypvogn (dobbel), for så å skifte til sportsvogn - trehjuling, hvor man kan vende kjøreretningen, men kan ikke få i både pose og sekk :-)

• 3 uker senere...

Annonse

Hei !

Jeg har en emmaljunga tvillingvogn med dobbel dyp bag og sports del (som nå skal selges)..

Jeg er kjempe fornøyd med emmaljunga, ja den er litt tyngre å løfte enn enkelte andre vogner men barna ligger veldig trygt og godt i den !

Den er lett å trille ( vei, grus, snø, strand, skogsvei... )

Mine tvillinger er nå 6 mnd og vil gjerne se ut i verden så vi kjøpte ny vogn ( tfk) for den tar litt mindre plass i bilen og inne i huset..

Men ønsker dere alle lykke til med vogn valg !

Dere har mye å glede dere til, tvillinger er fantastisk !

• 4 uker senere...

Jeg fikk tvillinger for 7 mnd siden, og kjøpte TFK.

Er middels fornøyd.

Bremsene hopper stadig av, og hjulene foran datt rett og slett av.

Vogna er nå reparert, men kjedelig at det skjer ny vogn.

Hadde TFK single vogn til førstemann samme problemer med den.

En annen tin er at ei venninne har tvillingvogna og da hun brukte hardbag røk håndtaket under bæring.

Ellers er vogna stor, og blir liten sammenslått.

En annen ting er at de på Barnas Hus sa at 90% av de nye hardbaggene er tilbakelevert pga vannlekkasje i regnvær.

• 2 uker senere...

Vi har gått for TFK etter mange anbefalinger fra venner og forskjellige forum på nett. Leser her at noen har hatt problemer med hjulene etc, og håper dette er fabrikkfeil på et fåtall og ikke gjelder mange av dem! :S

Valgte TFK fremfor OTH (det var de to det sto mellom) pga str på bagene, hvordan de bæres (i kalesjen) og at TFK har håndbrems. Ellers er de to ganske like. Begge er lette å legge sammen, og blir "små". De er dessuten smale til tvillingvogn å være.

Er foreløpig veldig fornøyd med denne vognen, men har jo kun testet og blitt kjent med den noen uker nå, og babyene har jo ikke kommet enda, så får selvfølgelig se når de har brukt den en stund.

Husk at det er veldig viktig å olje hjulene og bremsene, skal behandles som en dyr sykkel, og oljes i hvert fall en gang i måneden. Tror det er mange som glemmer dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...