Gå til innhold

Mat og drikke til babyer med diare..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere babyene med diare? Snuppa mi får mm, vann, og nå har vi begynt med litt utvanna havregrøt. Men alt kommer ut etterpå.. når er det greit å gi fast føde igjen og hva gir dere mens det står på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 10måneder..

Skrevet

jenta mi hadde diare i 5-6 dager. Det stoppa opp umiddelbart da vi ga henne blåbærsaft :) Ringte HS og de sa det var helt i orden å gi det. Hun elsket safta!

Avføringen ble ganske mørk, så ikke bli redd om den skulle endre farge. Det kommer jo av fargen på safta.

Ga faktisk en hel DAG KUN med blåbærsaft. Ikke mme eller grøt i det hele tatt. Var instilt på at dette går over, og at om hun skulle være sutrete i dag, så får jeg bære over meg med det.

Lykke til :)

Skrevet

Jenta mi har vært dårlig ca 4 dager nå. I begynnelsen hadde hun ganske god matlyst, også på fast føde. Så begynte hun å nekte grøt, men spiste mme hver 2. time på natta. I natt har hun nesten ikke spist noen ting. Hadde ingen diare fra kl 19.30 til kl 3, men har hatt 4 bleier etter det.

Har ikke noe blåbærsaft i huset, men fant en sånn HIPP beger med eple, jorbær og blåbær, det spiste hun nå halvparten av og har fått i henne ca 120 ml mme.

Huff, det er ikke noe kjekt når det står på, er første gangen hun er i nærheten av å være litt sjuk. Er litt slapp, men i godt humør. Det værste er egentlig at hun begynner å bli sjukt sår på rompa stakkars! smører så godt jeg kan, men det er jo ikke lett når det må skiftes og tørkes 1 gang i timen eller mer... skjønner godt at hun ikke vil ha særlig med mat når det bare går rett gjennom...

Skrevet

smør med inityolsalve (fra apotek) den er super til en sår stump.

Skrevet

Blåbærsaft er et godt tips. Ellers vet jeg at banan er bindene på magen. Revet eple likeså...

God bedring til lille

Skrevet

sjamtrollet her har hatt to bløte bleier i dag, og han har kasta opp en gang.

Legevakta sa at man skal unngå melkeprodukter fordi det kan gjøre magen mer i ulage.

mm var greit da. Og yoghurt.

Hun anbefalte også blåbærsaft og eplejuice blanda med farris.

Så i kveld før leggetid fikk han litt blåbæryoghurt og eplejuce/farris.

Men er spent på hvor sulten han blir i natt...

Skal få tak i blåbærsaft i morgen, er jo typisk at man blir syk på en søndag... :(

Er kjedelig når de blir syke disse små...

Skrevet

Mi fikk omgangsyken på fredag, første gang hun har vært syk, og hun er 6 mnd. Kastet opp fredagskveld og skikkelig diare. Sluttet å kaste opp lørdag, men fikk istedet feber. Idag har hun vært feberfri men har diare fremdeles. Får ikke i henne mat, men hun drikker mme og vann, så er egentlig fornøyd med det. Håper matlysten kommer tilbake imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...