Mina06+Mats09 Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Hvor mye har dere startet med og hvor fort gikk dere opp i porsjon? Har en gutt på 4 mnd og 1 uke og han virker som han ikke er helt fornøyd med bare mm lenger, så tenkte jeg skulle introdusere litt grøt , men er usikker på hvor mye jeg skal starte med, han fikk smake ett par teskjeer i går.
mammas skatter <3 Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 begynt i går vi også til lillemann på 4 mnd å 2 dager. begynte me et par ts,lell om han var interesert i mere. bruker råde til min søster: bare noen ts og øke gradvis og etter 2 uka en porsjon. første dagene skal han bare få små smaksprøver. og først mm på flaske så grøten. han får da bare mm på flaske daglig
Propellll ♥ Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Vi begynte med noen små skjeer og økte gradvis, litt hver dag. Var nok oppe i full porsjon (grøt av 100 ml mme) etter to uker ca.
Hellobaby Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Jenta mi er 4 mnd om en uke. Hun sover godt om natta, så hun trenger egentlig ikke grøt enda. Men er det sånn at vi skal begynne litt rundt 4mnd-alder? Jeg har tenkt å gi henne "smaker på fingen" nå snart, men grøt...? Jeg gleder meg masse til å introdusere henne for grøt og annen babymat, men er det ikke litt tidlig, eller kan jeg begynne nå?
mammas skatter <3 Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 e ville holde ut lengst mulig me å begynne med grøt.men så begynte han å vokne litt på natta å litt uroligheta å tidligere på morran begynte dagen, så no skal e sjå om d hjelp me grøt. e har villa venta litt vist e va du til babyn viser tegn til ikke å være tilfredsstilt men ingen som kan nekte deg.
Overraskelsen Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Det er helt normalt at de begynner å være urolige og våkne oftere rundt 4 mnd alder, men det er ikke dermed sagt at de trenger grøt med en gang. Har lest at de kan gå inn i en ganske intens økeperiode da, men at det kan roe seg. Og som alltid: så lenge de legger greit på seg er det ikke grunn til å gi noe annet enn mm. Anbefalingene sier jo klart at man skal vente til 6 mnd med fast føde. Før det utnytter babyene seg bedre av mm, og man kan risikere at f. eks grøt bare "tar opp plass" for mm. For flaskebabyer gjelder andre anbefalinger. Ingen jeg kjenner har forøvrig fått ungen til å sove noe lenger ved å gi grøt ved 4 mnd alder, uten at jeg skal påstå at min omgangskrets er et representativt, statistisk grunnlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå