Lululu Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Har holdt på i hele natt, finnes det en hostesaft som hjelper, og som fåes reseptfritt?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Vi har god effekt av Boisolvon.. Tar ett par dager før den funker maksimalt men..
ToSmåTroll Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Jeg fikk beskjed på apoteket at barn under 1 år ikke kunne få hostesaft uten resept. Det samme sa fastlegen min når jeg kom med snuppa dit, de brukte vist bare efedrin til så små barn
Hera Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Bisolvon funker helt utmerket. Både til store og små:0) Smaker temmelig ok også, så ikke noe problem å få barna til å ta den frivillig.
*Joa* Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Barn under 1 år skal ikke bruke hostesaft. De kan kveles i sitt eget slim dersom de får noe som demper hosten...
rampete robin Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 De kan bruke slimløsende som Solvipekt, men ikke hostedempende. Vi har hatt mye hoste på våre barn, også barneastma. Det eneste som hjelper mot kraftig hoste som du beskriver, er efedrin. Gis til barn på din alder og har alltid fungert her i huset. Vi har alltid noe stående i kjøleskapet... Noe lindring kan saltvann i nesa ha. Bruke litt mer saltvann enn det som står. Og heve senga i hodeenden. Vann hjelper etter vår erfaring ikke. Heller ikke nesedråper, da dette blir for liten mengde.
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Solvipect og Bisolvon kan iallefall fint gis til barn under 1 år. Solvipect er oppskrytt synes både jeg og legen til tuppa, men Bisolvon funker fint:) Smaker godt gjør den også, kirsebær:) Så jeg anbefaler å kjøpe den! Vil bare si, som jeg fikk høre av legen, at Efedrin kan gjøre vondt verre. Unger blir fort hyperaktive av det. Men selvsagt, det er jo verdt et forsøk.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 Vanlig hostesaft virker ikke. de på resept og med rød trekant virker. Ville gitt den lille Bisolvon. Det løser slimet og dermed er grunnen til hostingen borte.. Det er som regel slim selv om hosten er tørr. Slimet sitter dypere og irriterer.
rampete robin Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Alle våre har fått efidrin og alle har sovet bedre. Ikke merket noe til økt aktivitet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå