Gå til innhold

6,5 mnd og våken hver annen time HELE natta. Si at det går over...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sikkert vært fryktelig bortskjemt med en datter som har sovet natta gjennom siden hun var 2 mnd gammel. I det siste har hun begynt å våkne 1-2 ganger om natta for mat, greit nok. Men i går og i natt har hun våkna annenhver time hele natta!

Hun sovner igjen etter en liten flaske melk (ca 130 ml) så det hele tar jo ca 15 min før jeg er i seng igjen, men jeg er helt utslitt av mangel på søvn og det er etter to sånne netter.

Hun får endel grøt på dagen, men har begynt å bli en liten grøtnekter i tillegg. Har prøvd det meste nå, og får som regel i henne litt grøt, grønnsaker eller frukt i løpet av dagen, men det er jo tydeligvis ikke nok hvis hun er SÅ sulten hele natta.

Gjest Kira06
Skrevet

Har ikke noen gode råd å gi deg (dessverre!), ville bare si at det høres fryktelig slitsomt ut.

Vi har i perioder også hatt det slik med mye våkentid på natten. Noen dager kan hun sove hele natten, for å så plutselig være våken annenhver time igjen. Har selv tenkt at det kun er faser hun går igjennom, spesielt nå i den alderen (6 mnd) hvor hun får massevis av nye inntrykk hver eneste dag.

Har du tenkt på om det kanskje kan være tenner som er på vei?

Skrevet

Ligger hun på rom med dere? Vi fikk tips om å legge babyen på eget rom, da de kan lukte melk og at mammaen er i nærheten. Vi har ikke gjort det enda, da vår baby bare er 3,5 mnd og hun våkner bare 1-2 ganger pr natt. Behandleren vi var hos sa at hun kanskje kom til å våkne bare en gang pr natt hvis vi la henne på eget rom.. Ikke vet jeg, har som sagt ikke forsøkt enda ;)

Skrevet

Hei begge to:

Nei, det er ikke tenner for de har hun fått, både oppe og nede uten noe mer bråk enn litt ekstra sikling.

Hun ligger allerede på eget rom og jeg ammer ikke så ergo lukter jeg ikke melk, hehe.

Tror problemet er to ting: 1. inntrykk i løpet av dagen, vanskelig å finne roen, selv om hun som regel sovner som en stein kl20.

Det andre er at hun spiser for lite fast føde gjennom dagen, skal virkelig prøve å få i henne mer grøt i dag, men kan jo ikke tvinge det i henne.

Det eneste andre jeg har opplevd som annerledes nå er at bæsjebleiene hennes er mye tynnere og utflytende, omtrent som da hun var liten, i stedet for de harde klumpene som har vært de siste månedene. Kan jo være fordi hun omtrent bare får i seg mme, da blir vel bæsjen sånn?

Skrevet

hva driver hun med motorisk om dagen? begge mine, flaskebarn og sovet rundt fra få ukers alder, har hatt mye oppvåkninger på natta når de er iferd med å nå nye motoriske milepæler...er akkurat ferdig med en runde nå, før minsten fikk skikkelig dreis på krypinga;-)

men, vanskelig å si med disse små...

Skrevet

Diamanda Galas: Så spennende. Ja, det kan jo være noe sånt. Nå har det vist seg at hun har hatt DEN diareperioden de siste dagene, stakkars liten. Tror hun er på bedringens vei nå, men er sykt sår og har ikke hatt særlig med matlyst + hatt 3-4 bæsjebleier om natta, og det har hun ikke hatt siden hun var bitteliten!

Ang motorisk utvikling så holder hun nå faktisk på å lære seg å komme opp på knærne. Hun ruller mye rundt og er på et blunk et helt annet sted på teppet. Men de siste dagene har hun begynt å komme seg så vidt opp på knærne, kjempeartig å se på! Det varer jo ikke mer enn et sekund av gangen, men likevel :)

Skrevet

Vel - jenta vår er snart 10 mnd og forventer pupp hver 3 time... Legger seg kl 19, men våkner deretter for mat ca kl 22, kl 01, kl 04, kl 07 etc. Heldigvis spiser hun omtrent i søvne og sover videre etter amingen, så jeg kan i grunnen bare legge henne inntil puppen og sove videre, men merker at det tar på å aldri få sove en hel natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...