Gå til innhold

3D ultralyd og foranliggende morkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med 3D ultralyd og foranliggende morkake?

Har bestilt time til 3D, og fikk allerede nå på mandag. Men jeg har som sagt foranliggende morkake, og da jeg var hos jordmor nå for noen dager siden sa hu at lillegutt ligger med hodet ned. Er i uke 28.

Vet sjansen er der for at bildene kan bli dårlige, ville bare høre om dette kan øke nettopp den sjansen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg var på 3D-ul på tirsdag. Jeg har også morkaka foran. Legen synes det var vanskelig å få fine bilder, men noen fikk vi. Gutten vår lå med ansiktet nesten helt inntil morkaka, og da ble det litt lite fostervann i mellom ansikt og morkake, så det var ikke så lett å få fine bilder. Min gutt lå også med hodet ned.

Det var helt klart verdt pengene, for vi fikk sett hvordan han så ut. Synes til og med at han lignet på storesøster;) Hehe.

Jeg la også ut et innlegg og spurte om det samme som deg, og der var det noen som hadde fått kjempefine bilder, selv om morkaka lå foran. Så jeg krysser fingrene for at du får fine bilder:)

Har hørt at man bør drikke/spise noe søtt rett før du skal inn så han blir litt aktiv. Min gutt lå i ro på samme plassen hele tiden..

Skrevet

tusen takk:) da trenger jeg ikke bekymre meg noe mer:) ja, har hørt en skal drikke noe søtt, men også kaffe var et tips. siden jeg ikke liker kaffe, blir det nok en cola;) hihi...

Skrevet

Jeg var på 3D ul i uke 29. Merket ingenting av at morkaken ligger foran. Så lenge det er fostervann mellom babyen og evt. livmor/morkake, får man reine og klare bilder!

Vi fikk fine bilder av vesla! Lykke til :)

Skrevet

Jeg har foranliggende morkake og litt ekstra foran på magen men 3D-bildene mine ble supre:-)

Jeg var på Ultralydklinikken på Lysaker og er kjempe fornøyd!

Bildene våre ble kjempe bra, fikk 36 bilder og 5 videosnutter:-)

Bilde av lillegutt:

http://linyen.blogg.no/1265029279_engelen_vr_3.html

Så selvom du har foranliggende morkake trenger ikke bildene bli dårligere av den grunn:-)

Lykke til og kos deg masse:-)

Skrevet

IKKE drikk/spis før du skal inn! Dette kan gjøre "vondt verre"! Hvis babyen er for aktiv er det veldig vanskelig å få bra bilder! De fleste steder tilbyr deg å gå en liten tur/spise/drikke litt om babyen er for rolig. Bare ikke framprovoser noe på forhånd. Det er lettere å vekke babyen enn å roe den:-)

Forresten, lillegutt her lå også med hodet ned i bekkenet mitt,men bildene ble bra som sagt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...