Gå til innhold

noen som har tips til hva jeg kan gjøre med baby som ruller over på magen om natten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

prinsen vår på ni mnd har plutselig begynt å rulle over på magen om natten og når han skal legge seg.men han klarer ikke roe seg på magen å gidder ikke rulle over til rygg igjen..så han bare skriker. så tar det noen minutter så er det på an igjen med å snu han rundt til ryggen igjen.sånn holder han på hele natten..heldigvis med noen timers mellomrom..men er ganske slitsomt.noen andre som har opplevd lignende?? vet ikke helt hva jeg skal gjøre

Skrevet

Min første tanke; Kan det funke om du ruller noen håndklær som pølser å legge ved siden av ham?

disse må sikkert surres fast med strikk eller hurholdningstråd i endene, så de ikke glipper og bare lager tøys i senga.

Men da får han kanskje ikke rulla helt over og kanskje får nok momentum til å rulle tilbake på rygg igjen. Ikke sikkert det er så behagelig heller å ligge halveis over en håndkle-rull, så kanskje han slutter etter noen netter?

Ellers høres dette bare skummelt ut?

Skrevet

hmm..jenta mi har alltid likt seg på magen (siden hun begynte å rulle over selv), faktisk sover hun som regel på magen/ siden nå. Men har jo hørt mange gode erfaringer med disse nattposene med seler da (Babydan), som "spenner" babyen fast i madrassen og hindrer at den ruller over. Høres kanskje brutalt ut, men mange babyer som faktisk trives i slike poser har jeg inntrykk av;)

Skrevet

Jeg har brukt nattpose som jeg binder løst fast i sengen i hele vinter, lillegutt liker å forflytte seg overalt og det har jo vært så kaldt. Har virket bra hos oss, tok noen netter før han vente seg til at han måtte ligge i ro da. Ble litt sint første gangene :)

Skrevet

Jeg har en pose uten tråder (som hun fint klarer å rulle over på magen med) som hun ligger i. Så legger jeg dyna over og så tar jeg et teppe nederst på beina som jeg stikker godt nedunder madrassen på hver side. Hun har aldri snudd seg over på magen da. Har også ammeputen liggende i hodeenden.

Men det begynner å bli for varmt med pose, dyne og teppe, så tror jeg dropper dyna heretter og bare har pose og et teppe. Men uansett så fungerer det for oss.

Hun er forresten 6,5 mnd og ruller over på magen så fort hun får mulighet.

Skrevet

prøvde å legge en pute ved siden av han inatt..da sovna han værtfall med engang.men snurret rundt om natten selvom..finnes det tynne soveposer med tråd?? skal jo egentlig venne han av med pupp om natten å da..men klarer ikke høre på den såre skrikingen,også nå som han i tillegg ruller rundt å skriker da blir det litt mye.

takk for svar forresten :)

Skrevet

Babydan har en tynn pose med seler har jeg hørt, fåes vel kjøpt på Babyshop el lign..

Skrevet

Jeg så en innretning i en babybutikk, det var et tøystykke med to myke bamser på hver side som hindrer babyen å rulle fra rygg til mage. Så helt genialt ut. Husker jo selvfølgelig ikke produsent da.

Men det går jo an å lage selv også. Vi brukte pose med seler til første vår, men etter at hun klarte å snu seg inni posen turte jeg ikke bruke den lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...