♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Har dere menssmerteR? jeg har hatt det av og på innimellom hvis jeg har anstrengt meg for mye. Har også vært en del plaget av kynnere, noen ganger kombinert med menssmerter (som jm ikke likte) og noen ganger uten menssmerter og da syns jeg det er helt greit. Idag fikk jeg plutselig skikkelig mageknip.. sikker på at nå blir jeg skikkelig dårlig i magen, og løp på do. Det gav seg en stund, for så å komme igjen en gang til- løp på do men ikke dårlig i magen og fordøyelsen går som normalt.. Siden disse mageknipene var ganske vonde, la jeg meg på sofaen og hvilte og sovnet. Siden jeg våknet ( i to tia) har jeg hatt konstante menssmerter nederst i magen.. spesielt mot høyre side og høyre lyske (faktisk), men mest intenst nederst imagen over hele på en måte.. Ble langt dette gitt.. men lurer altså på om det er flere som har det sånn nå mot slutten? Det er jo litt tidlig enda for veslegutt å komme ut syns jeg. Søstera hans kom 3 uker før tida.
Ccathrine Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 jeg har slitt med menssmerter de siste 3 dagene og er i uke 36+2, svigermor mener også at magen har begynt å synke ned, noe jeg ikke har fått med meg... jeg har også hatt mye kynnere, men lite menssmerter.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Hei! Jeg har også menssmerter er uke 31+5 nå og har hatt det en stund. Kommer når jeg anstrenger meg, enten det er ved å gå tur, rydding og vasking hjemme eller når det er mye som står på. Får ofte kynnere sammen med disse smertene og har lurt litt på om det er "farlig" (tenker helst på fortidlig fødsel). Men har enda ikke skjedd noe. Håper at mini holder seg i magen noen uker til, men jeg har valgt å trappe ned på en del aktiviteter og må ta ting mye roligere nå enn før. Har også hatt to turer hvor jeg var redd for at kynnerene, som var vonde, skulle bli regelmessige og gå over til rier. Men heldigvis har de gått over rett før jeg skulle ringe føden. Nå er det ferie hos jordmor og lege, og selv skal jeg bare slappe av. Kommer disse kynnerene igjen slik at jeg må ta pause fra det jeg holder på med mer enn en time så kommer jeg nok til å ringe føden. Har jo ikke lyst å føde 8 uker før termin.
minimii Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Jeg har også menssmerter helt nederst i magen. Har hatt det i noen dager nå og er 32+2 i dag. De kommer og går litt og blir ofte værre når jeg beveger meg. Det er også værst på høyre side. Lurer på hva dette kan være. Har tenkt at det kanskje bare er livmora som vokser, skal jo enda bli en del større.. Jeg har ikke merket noe til kynnere, så vet ikke helt hvordan det kjennes ut i forhold.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Jeg har en del menssmerter i magen og korsryggen. Magen min har sunket en del siste uka. Er 36+5 i dag. JM på sykehuset mente de menssmertene i magen(er alltid helt nederst i magen hos meg å) kan ha noe med bekkenet å gjøre. Ikke vet jeg, vondt er det i allefall..
Trimdama Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Jeg er i uke 33 (34 på BIM) og har det likt. Har vært plaget av sterke kynnere og smerter midt på magen samt menssmerter som kommer og går. Har vært inne og sjekket mtp modning. Her er det "stengt" Forstår det som det er forberedelse "bare", enn om alt anna en behagelig til tider. Det å ta det med ro om kynnerene blir hyppige er vel det viktigste vi kan gjøre for å roe det ned. Forstod på fødsels legen som sjekka meg at det "skjer en del om dagen " på dette tidspunktet av graviditeten, Menssmertene er for min del så sterke at jeg ikke klarer sove, men det er vist høyst normalt. Kansje er det bedre kjenne på litt vondter enn å ha det helt knirkefritt og så plutselig bli kastet i fødsel? (det tenker jeg som førstegangsfødende) Kansje sjokket bli mindre?HEHE Lykke til jenter
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2010 Hei igjen, mange som har svart mens jeg har vært borte ser jeg så tenkte jeg kunne oppdatere litt. Mine menssmerter, konstante, gav seg ikke fredag, fredag natt eller lørdag. Så i går ringte jeg føden, ettersom jm har sagt tidligere at jeg skal kontakte de (helg/kveld) eller henne hvis de ikke gir seg etter et døgn. De ville ha meg inn til kontroll. De tok ctg registrering som viste at jeg fikk kynnere ca hvert 15min og at jeg hadde en del små sammentrekninger i mellom. De tok vanlig ul og innvendig ul, og legen undersøkte også mormunnen med handa si. Livmorhals var lang og fin (?) men væskefylt? De var egentlig fornøyd med livmorhalsen, men mormunnen (tror jeg, kjære vene jeg er så dårlig på dette.. ) var myk og viste tegn til modning. Legen sine ord var "du er ikke helt umoden nei, og jeg kan nok få inn finger.." men det ville hun ikke prøve på tilfelle det skulle provosere frem hardere kynnere/rier. Jeg ble først lagt inn, men etter at overlegen undersøkte meg fikk jeg dra hjem hvis jeg lovte å ta raskt kontakt hvis smertene øker på, eller kynnerne kommer enda tettere enn de gjør nå. Også skal jeg uansett tilbake om en uke for ny sjekk av livmorhals, mormunn og ctg registrering. Menssmerter trenger ikke å være farlig og det er mye som skjer i magen, men jeg har funnet ut at jm har helt rett når hun sier at man ikke skal gå med menssmerter mer enn et døgn. Da skal man kontakte føden. Det var lege og overlege helt enig i og syns jeg hadde flink jm. Så mitt tips til andre er: med menssmerter over et døgn så kontakt føden.. bedre med en sjekk for mye enn en for lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå